Прекратяването на официалния портал на американското земеделско министерство, поради неработещата администрация в САЩ, предостави отлична възможност за реклама за стартиращи фирми за прогнози и пазарен анализ.

Затварянето на уебсайта на Министерството на земеделието на САЩ (www.usda.gov) остави земеделските производители без достъп до важни данни за културите, публикувани ежемесечно.

В съчетание с факта, че нетният доход на фермите в САЩ през 2018 г. е с 47% по-нисък в сравнение с 2013 г. и с 12% по-нисък от 2017 г., много от тях се затрудняват с планирането на сезона поради липса на достъп до пазарни данни.

Американското министерство на земеделието е отговорно за публикуването на месечния доклад с оценки за световното търсене и предлагане на селскостопански продукти, прогнози за търсенето и предлагането в растениевъдството и животновъдството.

Констатациите от този доклад имат важно значение за информирането на земеделските производители, които формират решенията си въз основа на данните. Следващият доклад трябваше да се появи в началото на януари, но поради изключването на сайта неговото публикуване бе отложено за неопределено време.

За да компенсират липсата на информация, три стартиращи фирми предоставят публичен достъп до своите данни, за да запазят производителите си: Indigo Ag, Mercaris и Gro Intelligence.

"Информацията за пазарната перспектива е от основно значение за рентабилността на производителя", казва Дейвид Пери, главен изпълнителен директор на Indigo, в послание за пресата, в което се съобщава за отворен достъп до данните. „Като има достъп до необходимите данни, земеделският производител решава кои култури да избере, кога да продава. Взема и много други решения, които ще повлияят на хода на сезона. Като компания, която иска да подкрепи фермерската независимост, Indigo осигурява достъп до данни за опростен анализ,които на официалния уебсайт на USDA, не са достъпни. "

„Липсата на правителствена оценка на рентабилността от 11 януари прави частните прогнози, базирани на данните, по-убедителни от всякога”, казва Бенджамин Риенше, основател на Indigo, в същото прессъобщение. „Освен това тези данни са в реално време, а не в начина, по който данните за последните седмици бяха предоставени в правителствените доклади. Това може точно да отразява бързо променящата се ситуация в Бразилия, където има спад в добива, поради сушата.

Компанията Mercaris, която твърди, че е единственият източник на пазарна информация за цените на биологични и не-ГМО продукти, също така представи своята оценка на ситуацията на пазара за биологично зърно безплатно и планира да прави това на всеки две седмици.

Компанията посвети първото си съобщение през 2019 г. на данни за вноса на биологични продукти, които иначе биха били достъпни на уебсайта на USDA. Според Меркарис американските купувачи са внесли общо 2200 тона органична царевица през ноември 2018 г. и 2300 тона през декември 2018 г.

"През 2019 г. е изключително важно да се следи развитието на търговията и колебанията в обема на вноса на биологично зърно", казва Кели Джеймс, съосновател и главен изпълнителен директор на Mercaris. „Доказаните източници на правителствени данни със сигурност ще играят важна роля в наблюдението на тези събития. Въпреки това, докато сайтът не възобнови работата си, Mercaris ще продължи да запълва тази информационна празнина за пазарните условия и рейтинги. "

Gro Intelligence вече публикува своя доклад за прогнозите за търсенето и предлагането на култури по света, предлагайки безплатни абонаменти за своето уеб приложение малко след като уебсайтът на Министерството на земеделието на САЩ спря на 22 декември. Компанията твърди, че разполага с най-обширната платформа от земеделски данни и прогнозира търсенето на царевица, пшеница и соя.

За да оцени пазара, компанията използва пет различни методологии за търсене и предлагане, като оценява пазара, включително култури като памук, ориз и захарно цвекло. Като цяло, Gro Intelligence ще пусне повече от 1000 предсказуеми модела, обхващащи 35 култури, отглеждани в световен мащаб.

Също така, американските фермери могат да използват свободния източник на данни от стартиращия OneSoil. Той представя карта, която позволява на потребителите да видят каква е площта на важните култури и включва информация за полетата и културите в 43 страни.

Източник: www.agriculture.com.