Потенциални проблеми с реколтата се разкриват преди да повлияят на добива

Алма Давидова

2018 е рекордна година по отношение на агроиновациите. Бяха реализирани много успешни проекти - от дронове до стартиращи блокчейни. Представяме ви 7 от най-добрите разработки, които ще помогнат на земеделските производители да управляват своите стопанства.

Общо предизвикателство за сектора agtech е липсата на високоскоростен интернет, тъй като повечето приложения могат да се използват само с достъп до мрежата.

Това значително забавя иновациите в селското стопанство и изисква разработването на планове за създаване на интернет мрежи на местно ниво. Независимо от това иновационните технологии продължават да се развиват.

1. Дронът AeroVironment

Според проучването на Global Market Insights пазарът на дронове за земеделието ще нарасне до 1 милиард щатски долара до 2024 г. а през 2016 г. беше оценен на 338 млн. долара.

През последните 5 години от AeroVironment положиха много усилия, за да отговорят на нуждите на селскостопанския пазар. Този подход им позволи да създадат хибриден дрон.

Джон Тит-Бален, шеф на маркетинга и продажбите в AeroVironment, смята, че дронът трябва да е лесен за управление, да има добра камера и лесен софтуер за анализ на данните.

Компанията изпробва хеликоптери и дронове от самолетен тип, а тестовете показаха, че макар да са по-лесни за управление, те не покриват необходимото пространство за успешно внедряване в селското стопанство.

В същото време дроновете от самолетен тип, макар и да държат необходимата дистанция, не се справят със силните ветрове.

AeroVironment Quantix комбинира качествата на тези два вида. В 45-минутен полет той може да облети около 162 хектара и има 4 витла. Това го прави много стабилен, но има ограничение на полета при скорост на вятъра 15 km / h и по-висока.

Дронът се приземява и излита като мултиротор, има и хибриден дизайн, позволяващ му да се изкачва вертикално и след това да премине на хоризонтален полет.

Quantix стартира чрез натискане на бутон, автоматично излита по планиран маршрут и се приземява при завършването му.

Картите Quick Look разкриват потенциални проблеми с реколтата, преди те да започнат да влияят на добива.

Получените данни са интегрирани в системата за подпомагане на решения на AeroVironment. Системата автоматично обработва, анализира и сравнява с получената по-рано информация.

2. Платформата на IBM

Марк Гилдерслив, вицепрезидент и управител бизнес-решенията на дъщерната компания IBM Watson Media and Weather, смята, че селското стопанство е доста раздробен и обособен бизнес и затова развитието му през последните две десетилетия не върви така бързо, както би могло да бъде.

IBM представиха нова платформа Watson Decision Platform for Agriculture, която съединява полевите данни, изкуствения интелект, анализа, IoT и облака, за да помогне на фермерите да вземат решения.

Платформата започва със създаването на EFR (electronic field record) за записване на информация за:

времето от The Weather Company, включващо данни за продължителен период, данни и прогнози в почти реално време и за период от 15 дни и сезонни тенденции;

почвата, включително влага на различни дълбочини, съдържание на хранителни вещества, плодородие и вид;

практически дейности и работна документация на стопанствата, включително данни за засаждане и прибиране на реколтата, норми за прилагане на торове и пестициди;

прецизни изображения от сателити, дронове и самолети.

От тези данни платформата създава висококачествени анализи и препоръки, използващи изкуствен интелект, машинно обучение и иновативни аналитични инструменти. Единният контролен панел визуализира данните и информира за критичните показатели.

3. Блокчейн /Blokcheyn/

Blockchain създаде цифров паспорт, който не само промени системата за проследяване на продукцията, но и разшири маркетинговите възможности на фермерите.

Канадският стартъп Grain Discovery проследява и записва данни за соята чак до нейното превръщане в тофу. Според Рой О'Съливан, изпълнителен директор и основател на Grain Discovery, те предоставят изчерпателна информация за продукта - от компанията, която доставя семената през цялата верига за доставки до супермаркета.

Електронният обмен на продажби, създаден чрез блокчейн технологията, дава на фермерите и продавачите достъп до голям брой купувачи в глобален, регионален и местен мащаб.

И двете страни могат да видят историята на сделките, локалната цена и анализа на офертите. Също така потребителите могат да предложат тайно желаната цена.

Веднага след потвърждаването на сделката платформата сключва самоизпълняващ се договор за незабавно плащане и съдържа информация за транзакцията. Но основното предимство на блокчейна е сигурността на транзакцията.

Не само Grain Discovery има за цел да изясни непрозрачната верига на доставките. Освен нея голям успех в тази област постигнаха и AgriDigital и GrainChain.

4. The Climate Corporation и Farmers Mutual Hail

Farmers Mutual Hail (FMH) и Climate Corporation събират данни за сеитбата и реколтата за бързо съставяне на отчет.В системата FMH може да се влезе с FieldView . При използването ѝ не е необходимо ръчно въвеждане на данни.

Освен това тя улеснява работата с цифрова застрахователна отчетност. В бъдеще компаниите планират да създадат инструмент за управление на риска за земеделските стопанства.

Според Рон Рутлидж, президент и изпълнителен директор на FMH, те са доволни да комбинират двете системи на Climate Corporation и FieldView и това не само опростява отчитането, но може да се използва за предотвратяване на загубите при културите.

5. Farmers Edge

Целта на създаването на Health Change Maps and Notifications - карти и съобщения за промяна на здравето на растенията, е да се ускори вземането на решения, в случай на проблеми с реколтата.

Програмата може автоматично да сканира сателитни изображения и да уведоми земеделските производители за такива промени на терен като:

появата на вредители или болести;

хранителни недостатъци;

неблагоприятни климатични условия;

предозиране на пестициди или торове;

неизправност на оборудването;

суша.

Компанията също така обяви началото на сътрудничеството с CNH Industrial , което ще даде на купувачите на Case IH и New Holland достъп до агрономски услуги с информация в реално време.

С подхода на няколко нива потребителите могат да избират опции, включително структура за ценообразуване, за да помогнат за приспособяването на продукта към конкретни изисквания.

Компанията също така започна да работи с Raven Industries и това ще позволи на потребителите да комбинират точна селскостопанска техника, високоскоростни комуникации и диференцирани технологии за прилагане с цифровия софтуер на Farmers Edge.

Освен това компанията подписа четиригодишно споразумение за партньорство с PartnerRe . Компаниите обещаха да разработят нов застрахователен продукт за земеделието в ключови селскостопански райони на света.

Компанията представи нова пътна карта за научноизследователска и развойна дейност, чието издаване, съгласно плановете за разширяване на иновациите, е насрочено за 2019 г.

Компанията също така планира да разшири екипа от дигитални агрономи, които ще участват в разработването на анализа на данните и машинното обучение, за да получат ценни данни и да разработят ефективни инструменти за анализ.

Целта на компанията е да създаде повече от 90 цифрови агрономски средства за увеличаване на добивите и ефективно вземане на решения.

За да вземе своевременни решения, фермерът се нуждае от:

точна прогноза за времето;

способност за събиране и интегриране на подробни полеви данни;

бърза обработка на данните и машинно обучение.

6. Платформа за подкрепа на маркетинговите пазари от мрежата на земеделските производители

След пускането на платформата, Commodity Crop Marketing Farmers Business Network продължава да създава нови продукти.

Продуктовата линия и услугите включват управление на зърнените пазари FBN , пазарно разузнаване на FBM , FBN брокерски и FBN парични договори.

Целта на създателите на платформата е да създадат мрежа от активни консултанти, които да предоставят пълен набор от консултантски услуги.

Според Девин Ламерс, ръководител на FBN Commodity Crop Marketing, предлаганите консултации не са пасивна информация за четене. Това са хора,с които можете да се срещнете. Консултантите ще могат да подпомогнат определянето на маркетинговите цели и да разработят планове за тяхното изпълнение.

7. Plant Tattoos

Патрик Шнейбъл, агроном и ръководител на Института по наука за растенията, разработи евтини сензори за растенията. Сензорът изчислява времето, необходимо на водата, за да стигне от от корените до долните и горните листа. Сензорът е подходящ за два вида царевица и дава на учените и фермерите уникален тип данни.

По материали от agriculture.com