Дългоочакваният MLA533 е с нов дизайн, с непрекъснато променлива трансмисия и множество други функции, които да убедят и привлекат потенциалните клиенти

С номер на модела, който сякаш затруднява езика, брандът предлага на пазара нова машина MLA-T533-145V+, която е изцяло преработена. Конструкторите са взели тънки дизайнерски подсказки от предишни популярни модели. Но неговият отличителен белег определено е новата постоянно променлива трансмисия (CVT). Без прикачване, теглото на товарача е 8430 кг. Той е с дължина 5,6 м и ширина 2,3 м. Водачът може да се качи както отляво, така и отдясно.

Когато на модела MLA628 бе прекратено производството през 2009 г., той заемаше повече от 50% от пазара на телескопични товарачи. Оттогава насам развитието на френската компания на пазара за телескопични товарачи бе донякъде затруднено, главно поради проблеми с надеждността. След петгодишна пауза Manitou се завръща и се стреми да докаже способностите на новата си машина.

Мощността на MLA533 идва от 4,1-литровия четирицилиндров двигател Deutz с 143 к.с. и въртящ момент от 550 Nm при 1600 об/мин. Той отговаря на изискванията на ниво 4 за изгорелите газове, благодарение на впръскването на adBlue.

Хидравликата е от типа на сензора и осигурява 158 литра/мин. Работното налягане е максимум 270 бара. Непрекъснато променливата хидромеханична трансмисия е сътрудничество между вариантите Dana и Rexroth

Тя се състои от два хидравлични двигателя с аксиални бутала, задвижвани от хидравлична помпа.

Находчивото при настройката е, че и двата двигателя са ангажирани при изключване или в приложения, изискващи високо ниво на теглителна сила. При движение с над 20 км/ч и там където е необходима повече мощност за работа с хидравличните функции на товарача, само един двигател завърта предавката.

Това не се отразява на управлението на товарача и всичко се извършва без участието на оператора, който може да се съсредоточи върху работата, знаейки, че двигателят и трансмисията действат по най-ефективния начин за захранване на машината.

Еко-режимът не ограничава производителността, но се грижи за спад от 200 дo 300 об./мин. при повечето задачи

Това води до 12% икономия на гориво, а при шофиране не се забелязва. Двигателят и трансмисията работят много добре заедно, осигурявайки мощност, когато е необходимо. Добавянето на различни опции за шофиране насочва мощността, където е необходима на оператора. Това е от полза за потребителите, които имат да изпълняват много различни задачи.

Хидравличните функции се обработват от помпа за отчитане на натоварването от 158 литра на минута. Ръчната дроселова клапа прави операциите лесни и бързи. Тя се използва изключително за управление на хидравличните функции, без да дава никакъв принос към скоростта. Това означава, че настроените обороти са винаги достъпни за задействане на стрелата, ръкохватката или приставките, без да се налага да се прибягва до крачния педал. Разбира се, товарачът може да се задейства с крачния педал, но след като сте използвали ръчната дроселова клапа за кратък период от време е лесно да контролирате всички функции, тъй като дебитът винаги е с постоянна скорост.

Хидравличните заключващи щифтове за прикачни устройства са стандартни, но изискват бутонът да бъде натиснат дори при повторно свързване (което другите производители правят автоматично). Стандартно товарачът е снабден със системата за лесно свързване на фирмата.

Товарачът разполага с традиционния за Manitou джойстик и контрол за движението (JSM), който пасва удобно в ръката и е единственият начин за смяна на посоката. Като цяло, контролите са спретнато групирани върху облегалката за ръка.