Машината има възможност за превключване от двуколесно към четириколесно задвижване, независимо дали е в действие или не

Manitou пусна своя нов мотокар MC18-4, който има компактен дизайн с обща ширина 1450 мм, за да може машината да маневрира в ограничени пространства. Мотокарите Manitou MC18-4 имат по-голяма видимост по време на манипулации поради нов панорамен остъклен покрив без метална конструкция, който позволява на операторите да наблюдават товара по време на операцията по повдигане.

Две листа от закалено стъкло, разделени от пластмасово фолио, създаващо ламинирано стъкло, гарантират, че операторът е защитен от падащи предмети и отговаря на изискванията на стандартите за безопасност ISO 6055 (FOPS).

MC18-4 предлага възможност за превключване от двуколесно към четириколесно задвижване, независимо дали машината е в действие или не. Режимът на работа на четирите колела дава на MC18-4 подобрена управляемост и сцепление. При преминаване към задвижване на две колела операторът може да достигне скорост 25 км/ч, а от Manitou твърдят, че в цикъла на работа разходът на гориво намалява с 12,5%

Кабината е оборудвана с двойно покритие с твърда секция и гъвкава изолирана секция, предназначена да намали шума на двигателя, който според Manitou е 79dB при средна стойност от 86dB.

MC18-4 е проектиран като компактен мотокар, за да позволи на фермерите лесно да се движат по всякакъв тип пътища. Подходящ е за фермери, отглеждащи плодове и зеленчуци и работещи на трудни терени. Има просвет от земята 30 см, което му дава по-голяма гъвкавост за движение повсички типове земяи улеснява преодоляването на препятствия. Височината на пода, достъпна без стъпала, позволява на оператора по-лесно да влиза и излиза от кабината.

Достъпът до двигателя се осъществява бързо и лесно без да е необходимо да се повдига кабината или да се използват специални инструменти, тъй като е разположен точно зад седалката на оператора.

Мотокар MANITOU MC18-4 може да откриете във всички представителсва на официалния доставчик на Manotou Group за България - ЗЛАТЕКС ООД.

Manitou и Deutz разработват електрически телехендлер

Френската компания Manitou реализира съвместно с Deutz идеята за производството на електро- и хибридни версии на телескопични товарачи за трудни терени

В крак с развитието на новите технологии миналата есен компанията Deutz започна своята стратегия E-Deutz, насочена към въвеждането на хибридни или изцяло електрифицирани задвижвания. Година по-късно първите резултати са налице.

По време на експозицията ELECTRIP, организирана от Deutz в Кьолн за представяне на най-новите задвижващи системи на компанията, два прототипа на телескопични товарачи бяха предадени на Manitou. Машините са изцяло електрическият телехендлер MT 1135 и хибридният модел MT 1335.

Напълно електрическият MT 1135 е оборудван със захранване от 360 V и електрически мотор с мощност 60 kW. Батерията с капацитет 30 кВт гарантира доставка на необходимото количество енергия

За сравнение: серииният MT 1335 обикновено е оборудван с дизелов двигател Deutz TCD 3.6 с мощност 75 кВт, но хибридната версия използва по-малък двигател Deutz TCD 2.2 с мощност от 55 кВт, съчетан с 20 кВт електрически мотор. Товарачът използва 48-волтова електрическа система.

Все още не е обявено кога новите модели ще бъдат налични на пазара. Deutz заяви, че Manitou е първият партньор на E-Deutz в рамките на инициативата, стартирана през есента на 2017 г. Специалистите смятат, че съвсем скоро иновативните машини ще станат достояние на аграрната общност.

"Това е първият прототип на телехендера с напълно електрическа конструкция, който сме произвели благодарение на Deutz. Горди сме да работим в този изследователски процес с доверен доставчик.

Интегрирането на електрическите задвижвания в телескопичните ни товарачи е много обнадеждаващо за бъдещето. Deutz бързо пое ролята на пионер в областта на електрификацията, тъй като има необходимите умения и познава специалните изисквания на нашите приложения", каза Мишел Денис, президент и главен изпълнителен директор на Manitou Group. "Този телескопичен товарач дава възможност на Manitou да подобри съществуващите хибридни и електрически диапазони. Всъщност иновациите са част от ДНК-то на Manitou Group а електрификацията ни позволява да съпоставим нашия подход на корпоративна социална отговорност и очакванията на нашите клиенти."

"Започнахме нашата стратегия E-Deutz миналата есен. Така че сега сме много горди, че изпълняваме следващата стъпка на електрификацията в агротехниката заедно с Manitou Group. Тези съвместни проучвания подсилват нашето убеждение, че можем да осигурим на пазара правилните решения и да се установим като лидер в производството на иновативни системи за задвижване", добави д-р Франк Хилър, председател на Управителния съвет на Deutz.

Хибридна версия на Manitou MT 1335
Хибридна версия на Manitou MT 1335
Deutz стартира своята стратегия E-DEUTZ през 2017 г.
Deutz стартира своята стратегия E-DEUTZ през 2017 г.
Един от прототипите на новите товарачи
Един от прототипите на новите товарачи
MT 1135 в действие
MT 1135 в действие
Батериите и модулите за управление на мощността са монтирани вляво от кабината
Батериите и модулите за управление на мощността са монтирани вляво от кабината