Дейността по производството и продажбата на плодове и зеленчуци става все по-сложна и вече не се свежда до алгоритъма “отгледано-продадено”, коментират експертите от SZR “Синджента”.

Те представят три глобални тенденции, които ще определят бъдещето на този пазар.

Укрепване на експортния потенциал 

и разширяване на списъка с доставчици

Сега по света повечето зеленчуци се отглеждат за продажба на местния пазар. Само 5% от продукцията се изнася, но този процент ще нарасне.

Основните направления на световния внос са САЩ, Западна Европа и Япония. Новите вносители са Индия, Китай и Обединените арабски емирства.

АНТИтенденцията е консервирането на плодове и зеленчуци

Преработените плодове и зеленчуци все по-малко се търсят.

Консумацията на консервирани зеленчуци намалява през последните 10 години.

Целия текст може да прочетете в новия брой на в. "Български фермер", който от днесе на пазара