Често допускани грешки при отслабването

27 март 2018
Домашен лекaр
0
47133
 

1. Създаване на голям калориен дефицит

Човешкото тяло е идеално пригодено за съществуване в условията на глад. Ето защо, когато рязко намалите калориите в храната, тялото веднага се приспособява към новите условия и започва да пести енергия.

Дневният прием на храна трябва да е минимум 25 на сто от препоръчаните за вашата възраст, пол и начин на живот калории.

2. Пропускане на хранене

Много хора вярват, че като прескочат храненията, те ускоряват загубата на тегло. Тази стратегия за намаляване на теглото не води до добри резултати. Опитайте се да се храните на равни интервали от момента, в който почувствате глад. Например, ако сте гладни веднага след като се събудите, или знаете ще прегладнеете към 10-11 часа, пригответе си питателна закуска, а по-нататък разделете храненията на обяд, малка следобедна закуска и вечеря. Ако първите признаци на глад се появят по-скоро към обяд, хранете се на обяд, след обед и вечерта. Опитайте да ядете по едно и също време.

3. Липса на белтъци в храната Белтъците осигуряват чувство за ситост, намаляват приема на калории и играят ключова роля за поддържане на мускулната маса в процеса на отслабване. Опитайте се до 30 на сто от дневния калориен прием да се осигурява от белтъците.

4. Течни диети

Често хората, които искат да отслабнат с минимални усилия, предпочитат течните диети. Плодовите или зеленчукови сокове не могат да да осигурят на организма достатъчно фибри и белтъци - основните хранителни вещества, необходими за усещането на ситост. Не се увличайте по течните диети, а консумирайте достатъчно белтъци и фибри.

5. Изключване на мазнините

Мазнините са необходими за здравето на кожата, ставите, доброто зрение, паметта и настроението. Без достатъчно мазнини, витамините А, D, К и Е не се абсорбират в тялото. Това може да доведе до недостиг на витамини и здравословни проблеми. За отслабването е по-важно да се намали количеството въглехидрати, отколкото на мазнините. Не намалявайте драстично количеството на мазнини в храната, но е желателно да изберете ненаситените мазнини, които се съдържат в риба, авокадо, ядки и растителни масла.

6. Физическа активност без диета

Упражненията са необходими за поддържането на добро здраве и на мускулната маса по време на диета. Въпреки това, без да се променят хранителните навици, упражненията няма да доведат до значителна загуба на тегло.

Спортувайте, но не забравяйте, че това няма да ви помогне да отслабнете без диета.

Съчетаването на упражнения и правилното хранене трябва да стане част от живота ви и да възприемате трениравките като нещо приятно и забавно. В противен случай няма да издържите дълго и ще се възнаградите за положените усилия с нещо вкусно и висококалорийно.

7. Еднообразност и монотонност на тренировките

Безкрайното повтаряне на едни и същи упражнения предизвикват бързо адаптиране на тялото, така то скоро ще започне да изразходва по-малко калории за същата дейност. Като резултат загубата на тегло ще се забави или ще спре напълно. Променяйте видовете тренировки и интензивността на натоварване, опитайте нови и необичайни упражнения като ги редувате с високоинтензивни серии. Всяко необичайно натоварване на тялото увеличава консумацията на калории и ускорява метаболизма за известно време след тренировка.

8. Очакване на бързи и дълготрайни резултати

Повечето хора, които са били на диета, скоро отново възвръщат теглото си. Бързото отслабване променя хормоналния баланс, забавя метаболизма и увеличава чувството за глад. Когато хората се връщат към нормалния си ритъм на живот, тези промени ги карат бързо да възстановят теглото.

Най-печелившата стратегия е бавната постепенна промяна. Настройте се, че промяната ще стане за 2-4 години. Не се опитвайте бързо да отслабнете. Вместо това, преосмислете начина си на живот: по-здравословно хранене, активност и качествен сън, по-малко преработена и сладка храна, стрес и уикенд, в който нищо не се случва.

Подобен подход ще ви помогне да изгубите излишните килограми за няколко години, да забравите за изтощителните и нездравословни диети и никога да не натрупате отново килограмите.

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Още от Домашен лекaр
10647
0

Когато ангината е още в начален етап - гърлото е червено, преглъщането е съпроводено с болка, но все още няма покачване на температурата, е достатъчно да се направи гаргара със солен разтвор (една

10458
0

През есента и зимата най-разпространени заболявания са острите респираторно-вирусни инфекции (ОРВИ). Те се предизвикват от вируси, затова приемането на антибиотици при тях е не само безполезно,

14274
0

Неправилното хранене, злоупотребата с кисели храни, стресът и тревожността са основната причина за възникване на язва на стомаха. За съжаление не са малко онези,

16839
0

Хипертонията, или както я наричаме високо кръвно налягане, е много често срещан здравен проблем. Заболяването е сериозна заплаха за здравето ни, тъй като увеличава риска от сърдечно-съдови проблеми.

37359
0

Препоръките са много важни при лечение след счупвания, но успешно може да се прилага и като профилактика срещу остеопороза. Белтъци Добрите източници на белтъци са месо, риба, мляко, сирене, извара,

Още от Фермер
342
0

Атмосферното налягане е малко по-високо от средното за месеца и още малко ще се повиши. През следващото денонощие ще преобладава облачно време, с валежи,

1368
0

Пчеларите могат да подават заявления за държавна помощ de minimis в областните дирекции на ДФ "Земеделие" от днес до 15 януари 2019 г. Бюджетът на помощта е 3 500 000 лева.

405
0

Кучетата са прекрасни животни и това е една от причините те да са най-предпочитаните домашни любимци за милиони хора по света. Най-добрият приятел на човека ни дава чувство за сигурност и любов,

1278
0

Отговорната задача на всеки пчелар е да не допуска сриване на зимното пчелно кълбо на дъното на кошера, твърдят професионалните. Последствията от това сриване също са известни - загиване на пчелите.

1098
0

Ако кравата се е опитала да отхвърли доилния апарат, това може да е случайно. Но когато тя постъпва така постоянно, това означава, че доенето не й харесва. Защо?

Регистрация за участие в томбола „АБОНАМЕНТ 2019”
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Бившият транспортен министър Ивайло Московски от днес е вицепрезидент „Операции“ на Черноморската банка за търговия и развитие (ЧБТР), съобщиха от финансовата институция. Решението на борда на директорите на банката е взето, след като наскоро българското правителство предложи Московски за този пост.

Спортният директор на "Ювентус" Павел Недвед коментира жребия за 1/8-финалите на Шампионска лига, който отреди "Атлетико" (Мадрид) за съперник на италианския шампион. “Нямахме късмет. "Атлетико" е много уравновесен отбор и е много трудно да играеш срещу него. Очаквам два трудни мача, където няма да има много голове.

Днес бяха открити още 24 километра от автомагистрала "Струма. Обновеният участък е между Кресна и Сандански. Трасето се пуска около 5 месеца по-рано от предвиденото. На церемонията по откриването присъстваха регионалният министър Петя Аврамова, транспортният министър Росен Желязков, шефът на "АПИ" инж.

Отговор:Въпросът е неразбираем. По принцип на всеки етаж се оставят толкова разклонения, така че дървото да е добре просветлено. Ако разклоненията (тези, които излизат от главното стъбло) не са достатъчни, на...
youtube video
Към галерията с видеа