През годините френският производител се е доказал като един от водещите брандове, които с въведените иновации при селскостопанските гуми помагат на земеделците да увеличават добивите си.

Технологиите на Мишелин, които промениха живота на фермерите

1970 година: Първата радиална агро гума

За всеки селскостопански производител са важни две неща: да увеличи добивите си и да се погрижи за опазването на земята и нейния производствен капацитет.

За да удовлетвори тези изисквания, през 1970 - та от Мишелин разработиха и пуснаха на пазара първата радиална гума за селското стопанство.

Радиалните селскостопански гуми Michelin осигуриха на земеделците не само по-голям комфорт в сравнение с използването на традиционните гуми, но и ефективни икономии на гориво, намаляване на уплътняването на почвата и увеличаване производителността на гумите.

2004: Технологията MICHELIN ULTRAFLEX

Въвеждането на технологията Ultraflex през 2004 година бе истинска революция в света на земеделието и селското стопанство.

Това е технология, която увеличава производителността, като позволява транспортирането на тежки товари при по-ниско налягане на гумите със стандартен размер.

Това значително намалява уплътняването на почвата и елиминира необходимостта от скъпи и продължителни процеси на декомпаниране. Плюс това технологията на Мишелин намалява оперативните разходи, помага за увеличаване на добивите и подобрява рентабилността на произвежданите култури.

Независимо проучване, проведено преди няколко години от университета Харпър Адамс изследва ефекта от селскостопанските гуми Michelin Ultraflex върху уплътняването на почвата и получените добиви, а резултатите, които бяха получени са повече от красноречиви.

Проучването категорично доказа, че технологията на Мишелин Ultraflex позволява на земеделците да работят със своите машини при по-ниско от стандартното налягане в гумите.

По този начин се защитава почвата като се намалява уплътняването ѝ и се намаляват рисковете от образуване на коловози. В резултат на това въздухът и водата проникват по-свободно в почвата, което води до увеличаване на добива на отглежданите култури с 4%.

2017: EvoBib - гумата 2 в 1

Разработена, за да разреши вечната дилема “гума за почвата или гума за пътя” EvoBib, известна още като “гумата 2 в 1” на Мишелин най-сетне предложи решение.

Уникалното в този вид селскостопански гуми Michelin е, че адаптират формата и своя отпечатък според нуждите на фермера. Казано иначе, когато земеделците са на полето, гумите автоматично намаляват налягането си, с което се увеличава отпечатъкът им, което пък води до намаляване на уплътняването на почвата и увеличаване на сцеплението.

При излизане на селскостопанската машина от полето, гумите увеличават налягането си, което съответно променя формата и отпечатъкът им така, че машината да може да развива както по-висока скорост на пътя, така и операторът да я управлява по-комфортно.

Тази трансформация на гумите е в резултат на иновациите в структурата на каркаса, която освен, че се възползва от технологията Ultraflex, интегрира в себе си т. нар. “ефект на пантите”, който позволява повдигането или спускането на рамото на гумите до земята.

Източник снимка: pixabay.com
Източник снимка: pixabay.com

2018: Революционен дизайн на протектора

От Мишелин изненадват не само с разработката на все по-иновативни протектори за летни и зимни гуми Michelin, но и с проектирането и разработката на революционен дизайн на протектора на селскостопанските гуми.

През 2018 година френският производител представи своите нови гуми Michelin RoadBib, които впечатлиха силно с нови шарки на протектора sui generis.

Това нов протектор се отличава с дизайн, съставен от 52 блока за максимално сцепление и централна част, която наподобява формата на гръбнак.

Иновативният дизайн на протектора позволява 40% от повърхността на гумата да остане в контакт със земята, което е средно около 60% повече в сравнение с възможностите на протектора на конвенционалните агро гуми.

Освен това дълготрайността на протектора е увеличена с до 25% в сравнение с традиционните селскостопански гуми, което означава, че ако например протекторът на една стандартна гума има живот до 4000 часа, то гума със sui generis шарки на протектора може да издържи повече от 5000 часа.