Между 100 и 200 лв. е разходът за еднократното участие във фермерски пазар. А първоначалната инвестиция, която трябва да направи фермерът, за да участва, е 11 500 лева. Това показват опитът и изчисленията на Фондация "Биоселена" - един от организаторите на фермерски пазари у нас.

Над 26 хил. лв. са необходими, за да организираш пазар на улицата. Разходите включват шатри, маси, хладилни витрини, покривки, разклонители, лампи и др. Това съобщи Стоилко Апостолов, директор на фондацията по време на семинар в София за настоящето и бъдещето фермерските пазари. В семинара участваха и представители на организации като "Хранкооп" и "Локал фуд", които са инициатори на фермерски пазари в столицата и в страната.(Виж видео)

Общо 2 000 производители в България са регистрирани за директни продажби във фермерските пазари. Но все още не се решават по-масово да участват. А има и цели области, в които няма и един регистриран производител за директни продажби като Кърджали и Силистра, каза Апостолов.