Канадският съвет за мед (SNA) публикува на своя портал общ преглед на динамиката на пазара на мед и продуктите, съдържащи мед.

Потреблението на мед и продукти с добавяне на мед в Канада през 2011-2015 г. се увеличава ежегодно с 1,7% по обем и с 4,7% по стойност и тази тенденция ще продължи до 2020 г.:

0 2011 - количеството консумиран мед 10.1 хил. тона на стойност 118,7 млн. канадски долара;

0 2015 - 10.9 хил. тона мед на стойност 143,9 млн. канадски долара;

0 2016 - 11.2 хил. тона мед - 150,6 млн. канадски долара; 

0 2018 - прогнози 11.7 хил. тона мед - 162,3 млн. канадски долара;

0 2020 - прогнози 12.0 хил. тона мед - 172,0 млн. канадсдки долара.

Причината за нарастващото търсене на мед е изместването на вниманието на канадците към природни и органични сладки храни с високо качество, като същевременно се намалява консумацията на захар.

От 2011 г. до 2015 г. 34 нови медени продукти са доставен на търговците на дребно, включително 25 вида мед (с манука, цитрусови плодове, акация, билки и т.н., включително и 6 вида биологичен мед и 9 вида мед с добавка на канела, лавандулови екстракти и други съставки. Тези продукти са етикетирани с "класификационната система, прилагана към вината", а тяхната опаковка "елиминира възможността за изтичане на капачките".

За посочения период са доставени 1504 продукта с добавяне на мед в търговията на дребно. Този списък включва 1435 хранителни продукта, 46 напитки и 23 вида храна за животни. 65% от това производство отива в търговията през 2013-2015 г., което потвърждава тенденцията на растеж в търсенето на Канада за продукти, съдържащи мед.

Петте лидерите на категорията "храни" включва закуски, топла и студена кухня зърнени култури (зърнени закуски), печени изделия, подправки и сосове за месо, риба и други ястия. Делът на меда е 25%.

В категорията "напитки" 49% бяха чай, концентрати за напитки и готови за пиене напитки.

В категорията "фуражи за животни" с мед, 91% са храни за кучета. Максималният размер на тези "фуражи" е произведен през 2015 г.