Често допускани грешки при отслабването

27 март 2018
Домашен лекaр
0
44802
 

1. Създаване на голям калориен дефицит

Човешкото тяло е идеално пригодено за съществуване в условията на глад. Ето защо, когато рязко намалите калориите в храната, тялото веднага се приспособява към новите условия и започва да пести енергия.

Дневният прием на храна трябва да е минимум 25 на сто от препоръчаните за вашата възраст, пол и начин на живот калории.

2. Пропускане на хранене

Много хора вярват, че като прескочат храненията, те ускоряват загубата на тегло. Тази стратегия за намаляване на теглото не води до добри резултати. Опитайте се да се храните на равни интервали от момента, в който почувствате глад. Например, ако сте гладни веднага след като се събудите, или знаете ще прегладнеете към 10-11 часа, пригответе си питателна закуска, а по-нататък разделете храненията на обяд, малка следобедна закуска и вечеря. Ако първите признаци на глад се появят по-скоро към обяд, хранете се на обяд, след обед и вечерта. Опитайте да ядете по едно и също време.

3. Липса на белтъци в храната Белтъците осигуряват чувство за ситост, намаляват приема на калории и играят ключова роля за поддържане на мускулната маса в процеса на отслабване. Опитайте се до 30 на сто от дневния калориен прием да се осигурява от белтъците.

4. Течни диети

Често хората, които искат да отслабнат с минимални усилия, предпочитат течните диети. Плодовите или зеленчукови сокове не могат да да осигурят на организма достатъчно фибри и белтъци - основните хранителни вещества, необходими за усещането на ситост. Не се увличайте по течните диети, а консумирайте достатъчно белтъци и фибри.

5. Изключване на мазнините

Мазнините са необходими за здравето на кожата, ставите, доброто зрение, паметта и настроението. Без достатъчно мазнини, витамините А, D, К и Е не се абсорбират в тялото. Това може да доведе до недостиг на витамини и здравословни проблеми. За отслабването е по-важно да се намали количеството въглехидрати, отколкото на мазнините. Не намалявайте драстично количеството на мазнини в храната, но е желателно да изберете ненаситените мазнини, които се съдържат в риба, авокадо, ядки и растителни масла.

6. Физическа активност без диета

Упражненията са необходими за поддържането на добро здраве и на мускулната маса по време на диета. Въпреки това, без да се променят хранителните навици, упражненията няма да доведат до значителна загуба на тегло.

Спортувайте, но не забравяйте, че това няма да ви помогне да отслабнете без диета.

Съчетаването на упражнения и правилното хранене трябва да стане част от живота ви и да възприемате трениравките като нещо приятно и забавно. В противен случай няма да издържите дълго и ще се възнаградите за положените усилия с нещо вкусно и висококалорийно.

7. Еднообразност и монотонност на тренировките

Безкрайното повтаряне на едни и същи упражнения предизвикват бързо адаптиране на тялото, така то скоро ще започне да изразходва по-малко калории за същата дейност. Като резултат загубата на тегло ще се забави или ще спре напълно. Променяйте видовете тренировки и интензивността на натоварване, опитайте нови и необичайни упражнения като ги редувате с високоинтензивни серии. Всяко необичайно натоварване на тялото увеличава консумацията на калории и ускорява метаболизма за известно време след тренировка.

8. Очакване на бързи и дълготрайни резултати

Повечето хора, които са били на диета, скоро отново възвръщат теглото си. Бързото отслабване променя хормоналния баланс, забавя метаболизма и увеличава чувството за глад. Когато хората се връщат към нормалния си ритъм на живот, тези промени ги карат бързо да възстановят теглото.

Най-печелившата стратегия е бавната постепенна промяна. Настройте се, че промяната ще стане за 2-4 години. Не се опитвайте бързо да отслабнете. Вместо това, преосмислете начина си на живот: по-здравословно хранене, активност и качествен сън, по-малко преработена и сладка храна, стрес и уикенд, в който нищо не се случва.

Подобен подход ще ви помогне да изгубите излишните килограми за няколко години, да забравите за изтощителните и нездравословни диети и никога да не натрупате отново килограмите.

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Още от Домашен лекaр
1107
0

Четири грипни щама се очакват през предстоящия сезон - "Мичиган", "Сингапур", "Колорадо" и "Пукет". Това каза по време на дискусия, посветена на ваксинопрофилактиката, проф.

13950
0

Д-р Емилия Бенова Повечето хора се притесняват, когато внезапните пробождания в сърдечната област зачестят. Тогава най-често те викат спешна помощ. Оказва се,

7938
0

Справете се с помощта на билки От безсъние страдат всеки двама от пет души, а при един от тях случаят е хроничен. Ако редовно изпитвате затруднение да заспите, трябва да знаете,

1377
0

Черният шоколад може да запази гъвкавостта на кръвоносните съдове и така да намалее риска от високо кръвно налягане, съобщи в. "Дейли експрес", цитиран от БТА.

17379
0

Плодовете на аронията съдържат най-висока концентрация на антиоксиданти, които предпазват клетките на тялото от вредните ефекти на окисление. На второ място са много полезни за пикочните пътища -

Още от Фермер
63
0

През нощта ще бъде предимно ясно и почти тихо. Минималните температури ще бъдат между 11 и 16 градуса. През деня ще бъде слънчево, с временни увеличения на облачността, но ще остане почти без валежи.

720
0

Пчелният восък с годините акумулира различни токсини - като тежки метали и пестициди, които оказват отрицателно влияние върху пчелите и качеството на пчелните продукти.

2835
0

Белези за начало на беритба Отглеждането на грозде е само половината от работата на лозаря. Много важен момент е събирането на реколтата за производството на вино или сок.

7641
0

Понякога се случва плодовете на тиквичките и на краставиците да горчат. И двата зеленчука са от едно семейство, като за тях е характерно да натрупват горчиви вещества в плодовете,

1701
0

В момента късното зеле продължава да нараства и затова трябва да полагате добри грижи за растенията. Поддържайте почвата чиста от плевели. Ако има възможност, окопайте около растенията.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Учителките, които преведоха деца през жп прелез при спуснати бариери и наближаващ влак, вече са глобени по Закона за движение по пътищата, а до дни ще получат и дисциплинарно наказание. Това каза директорката на училището Юлия Трионджиева, предава Даик. Случката от вчера стана известна, след като любител публикува клип на случилото се във Фейсбук.

Гимнастичките на България се отдадоха на заслужена почивка след изтощителното световно първенство.  Индивидуалните ни състезателките, както и момичетата от ансамбъла, са в Банско по покана на един от спонсорите на шампионата на планетата. Грациите отскочиха и до село Горно Драглище, където се забавляваха с народни песни и носии.

"Ще съумеем тежкия трафик между Южна и Северна България да го преведем оттук. Мащабно и модерно строителство, имате възможност да видите как се строят модерни мостове с огромна височина. Тренираме за мостовете на "Хемус" и на автомагистрала "Кресна" - там мостовете ще бъдат още по-високи, екологичносъобразни".

Отговор:Най-подходящите култури са бобовите, тъй като обогатяват почвата с азот. На същото място може да засеете зелен и зрял фасул, грах, бакла, леща и др.
youtube video
Към галерията с видеа