Често допускани грешки при отслабването

27 март 2018
Домашен лекaр
0
32031
 

1. Създаване на голям калориен дефицит

Човешкото тяло е идеално пригодено за съществуване в условията на глад. Ето защо, когато рязко намалите калориите в храната, тялото веднага се приспособява към новите условия и започва да пести енергия.

Дневният прием на храна трябва да е минимум 25 на сто от препоръчаните за вашата възраст, пол и начин на живот калории.

2. Пропускане на хранене

Много хора вярват, че като прескочат храненията, те ускоряват загубата на тегло. Тази стратегия за намаляване на теглото не води до добри резултати. Опитайте се да се храните на равни интервали от момента, в който почувствате глад. Например, ако сте гладни веднага след като се събудите, или знаете ще прегладнеете към 10-11 часа, пригответе си питателна закуска, а по-нататък разделете храненията на обяд, малка следобедна закуска и вечеря. Ако първите признаци на глад се появят по-скоро към обяд, хранете се на обяд, след обед и вечерта. Опитайте да ядете по едно и също време.

3. Липса на белтъци в храната Белтъците осигуряват чувство за ситост, намаляват приема на калории и играят ключова роля за поддържане на мускулната маса в процеса на отслабване. Опитайте се до 30 на сто от дневния калориен прием да се осигурява от белтъците.

4. Течни диети

Често хората, които искат да отслабнат с минимални усилия, предпочитат течните диети. Плодовите или зеленчукови сокове не могат да да осигурят на организма достатъчно фибри и белтъци - основните хранителни вещества, необходими за усещането на ситост. Не се увличайте по течните диети, а консумирайте достатъчно белтъци и фибри.

5. Изключване на мазнините

Мазнините са необходими за здравето на кожата, ставите, доброто зрение, паметта и настроението. Без достатъчно мазнини, витамините А, D, К и Е не се абсорбират в тялото. Това може да доведе до недостиг на витамини и здравословни проблеми. За отслабването е по-важно да се намали количеството въглехидрати, отколкото на мазнините. Не намалявайте драстично количеството на мазнини в храната, но е желателно да изберете ненаситените мазнини, които се съдържат в риба, авокадо, ядки и растителни масла.

6. Физическа активност без диета

Упражненията са необходими за поддържането на добро здраве и на мускулната маса по време на диета. Въпреки това, без да се променят хранителните навици, упражненията няма да доведат до значителна загуба на тегло.

Спортувайте, но не забравяйте, че това няма да ви помогне да отслабнете без диета.

Съчетаването на упражнения и правилното хранене трябва да стане част от живота ви и да възприемате трениравките като нещо приятно и забавно. В противен случай няма да издържите дълго и ще се възнаградите за положените усилия с нещо вкусно и висококалорийно.

7. Еднообразност и монотонност на тренировките

Безкрайното повтаряне на едни и същи упражнения предизвикват бързо адаптиране на тялото, така то скоро ще започне да изразходва по-малко калории за същата дейност. Като резултат загубата на тегло ще се забави или ще спре напълно. Променяйте видовете тренировки и интензивността на натоварване, опитайте нови и необичайни упражнения като ги редувате с високоинтензивни серии. Всяко необичайно натоварване на тялото увеличава консумацията на калории и ускорява метаболизма за известно време след тренировка.

8. Очакване на бързи и дълготрайни резултати

Повечето хора, които са били на диета, скоро отново възвръщат теглото си. Бързото отслабване променя хормоналния баланс, забавя метаболизма и увеличава чувството за глад. Когато хората се връщат към нормалния си ритъм на живот, тези промени ги карат бързо да възстановят теглото.

Най-печелившата стратегия е бавната постепенна промяна. Настройте се, че промяната ще стане за 2-4 години. Не се опитвайте бързо да отслабнете. Вместо това, преосмислете начина си на живот: по-здравословно хранене, активност и качествен сън, по-малко преработена и сладка храна, стрес и уикенд, в който нищо не се случва.

Подобен подход ще ви помогне да изгубите излишните килограми за няколко години, да забравите за изтощителните и нездравословни диети и никога да не натрупате отново килограмите.

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Още от Домашен лекaр
12393
0

Богати са на магнезий, предпазват от анемия Орехите са доказано средство срещу пролетната умора. В този период от годината, когато имунитетът е отслабнал и организмът има нужда от много витамини и

30825
0

Добре е да познавате признаците, за да реагирате навреме Д-р Емилия Бенова Гади ви се и сте леко замаян. Боли ви гърбът. Затруднявате се да изкачвате стълби...

5238
0

Настъпват в ранна пролет и могат да продължат до есента Д-р Емилия Бенова За някои пролетта е сезонът, през който цъфтящите дървета и треви (полени) са дразнител и причина за здравословни проблеми.

17361
0

С безбройните си лечебни свойства, орехът е най-добрият лечител сред ядките. Той подсилва организма след боледуване, умора и стрес, подобрява мъжката плодовитост, укрепва костите,

16146
0

Полезните свойства на черната ряпа са известни от дълбока древност: за това свидетелстват ръкописи, в които пише, че още египтяните са я използвали за лечение на някои заболявания.

Още от Фермер
486
0

Те са на територията на Югозападното държавно горско предприятие Над 8400 декара борови гори на територията на държавните горски стопанства в Дупница,

342
0

Държавен фонд "Земеделие" преведе 9 767 360 милиона лева по мярка 214 - Агроекологични плащания от Програмата за развитие на селските райони /ПРСР/ 2007-2013 г. на близо 700 земеделски стопани.

189
0

Министър-председателят Бойко Борисов, министърът на земеделието Румен Порожанов, посланикът на САЩ в България и множество представители на българското правителство и местната власт ще открият нова

594
0

Екипът на ДНСК обърна внимание на най-честите причини за отменяне на разрешение за строеж Тази тема бе във фокуса на дискусиите по време на седмата национална среща на главните архитекти и

2205
0

Отговаряме на читателя Атанас Павлов от Варна Една от основните грижи след засаждането на малките лози е постоянната проверка за покарването им. Трябва да знаете, че те са много нежни.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Търсенето на течни горива няма да свърши в дългосрочен план и има бъдеще за тях. Това заяви Валентин Златев - председател на Българската петролна и газова асоциация, при закриването на международната конференция да бъдещето на горивата до 2050 г. Тя се проведе в София и в участваха над 100 представители на на нефтения бранш,

"Чернови може да има всякакви. Важното е да има документи, които да не са анализи. Документът, за който говорим беше с аналитична част и тя не влезе в документа, който беше съгласуван". Така вицепремиерът и министър на отбраната Красимир Каракачанов коментира черновата за консултативния съвет, за която председателят на парламентарната група на

Кметицата на "Младост" Десислава Иванчева и нейната заместничка Биляна Петрова бяха довени в зала 5 на спецсъда. Те обаче са в заграденото пространство с бронирани стъкла. "Казват, че сигналът е подаден от "Ваклин груп", обяви Иванчева, викайки през стъклото. Тя заяви, че не са й светели ръцете и че всичко е една постановка.

Отговор:Карамфилът е многогодишно студоустойчиво растение. Нискостъблените сортове могат да се отглеждат целогодишно и нямат период на покой. Дори затрупани под снега листата се запазват свежи и зелени, а...
youtube video
Към галерията с видеа