Тенденциите показват увеличено търсене и ръст в биосектора

Картата на световния пазар на зеленчуци през 2018 г., създадена от холандската изследователска агенция RaboResearch, показа, че повечето от продукцията е все още предназначена предимно за местните пазари.

Само 5% от зеленчуците се изнасят.

Значителна промяна в световния пазар е увеличаването на броя на страните вносителки. Основни вносителки на зеленчуци са САЩ, Западна Европа и Япония.

Увеличават своя дял на импорта и Индия, Китай и Обединените арабски емирства.

Въпреки санкциите от 2014 г., през изминалата година имаше увеличение на вноса в Русия - предимно от ЕС, САЩ и някои други страни. Основни партньори в това направление са и Беларус, Мароко, Китай, Армения и Азербайджан.

Продажбите на органични плодове и зеленчуци в страни с висок доход на глава от населението достигнаха 10%.

Това са Швейцария, Швеция, Австрия и Дания. В Съединените щати делът на продажбите на органични плодове и зеленчуци от общите продажби е 9%.

У нас, независимо от по-малките обеми произведени зеленчуци, в стойностно изражение се отчита ръст за 2017 г. заради поскъпването на трите основни групи.

През миналата година цените на доматите са се увеличили с 25%, на краставиците - с 20%, а на пипера - с 25%.

Още по темата ще намерите в новия брой на в. "Български фермер" от 22 март