Опакованата биосалата отново е фаворит сред биологичните пресни продукти - достигна продажби от 1 млрд долара

Подкрепени от голямото потребителско търсене, продажбите на биологични пресни продукти в САЩ достигнаха близо 5 млрд долара през 2017 г., което е с 8% повече, в сравнение с предходната година.

Това показват данните, публикувани от организацията Organic Produce Network (OPN) и Nielsen.

Като цяло миналата година в магазините за хранителни стоки се продадоха с 10% повече органични продукти, в сравнение с 2016 г.

Прегледът на продажбата на натурални пресни продукти през 2017 г. в магазините за търговия на дребно в САЩ показва, че по отношение на стойността, продажбите на биологични пресни зеленчуци са достигнали 2,4 млрд. долара, а продажбите на свежи натурални плодове са за над 1,6 млрд. долара. Общите продажби се увеличиха до 4,8 милиарда долара.

Като цяло, в сравнение с миналата година, продажбите на биологични плодове в долари през 2017 г. са нараснали с 12,6% от 2016 г., докато продажбите на биологични зеленчуци показват 4% увеличение на продажбите в долари и увеличение с 6% на общия обем.

Биологично опакованата салата отново се превърна в лидер на биологичните пресни продукти и достигна продажби от 1 млрд долара.

Опакованата салата все още носи 1 от 5 органични долара, но темпът на растеж от 2,3% е под средното ниво за този сектор.

Най-забележимото увеличение се наблюдава в сектора на биологичните плодове.

Той бе подкрепен от увеличение на продажбите на органични плодове с 23%. Износът на биоплодове, включително ягоди, боровинки и къпини, надхвърли 586 млн. долара през 2017 година.Обемът им нарасна с 22%, в сравнение с миналата година.

Продажбите на органични ябълки и банани през миналата година се увеличиха с 11 и 17,5%, докато средните цени на дребно за всяка категория спаднаха съответно с 8 и 3%.

В първите пет продукта, които показаха двуцифрен ръст в сегмента на биологичните пресни продукти, бяха включени билките и подправките.

"Картофите, гроздето и цитрусовите плодове са сред първите 10 за нормални продажби, но не попадат в топ 10-те най-обещаващите продукти в органичните продажби.

Това показва, че някои категории все още имат възможност да увеличат присъствието си на пазара ", казва Мат Лали, заместник-директор на Nielsen.

Той също така припомня, че разбирането и отличителните ценови стратегии между традиционните и биологичните сортове е от решаващо значение за успеха.

Хората ще плащат премия за биологични продукти, но в един момент, те ще се изравнят в цената с другите и това трябва да бъде подготвено.

Източник freshplaza.com