Нови антибиотици от мравки разработват учените

13 февруари 2018
Агробизнес

. Много видове мравки използват доста мощни антимикробни средства, за да се защитят

Мравките, като хората, са склонни към определени болести. За да се борят с бактериите, които ги причиняват, насекомите произвеждат свои собствени антибиотици.

Екип от университета в Северна Каролина (САЩ) доказал, че мравките могат да помогнат на хората за създаването на нови лекарства.

След сравнителен анализ изследователите установиха, че много видове мравки използват доста мощни антимикробни средства срещу бактериите

Любопитно е, че те откриват и още няколко вида, които като цяло не могат да произведат антимикробно химическо съединение.

Така че тези мравки са развили по-хитри системи за защита, които също са полезни за изучаване.

"Тези данни показват, че мравките могат да се превърнат в източник на нови антибиотици в бъдеще за борба с човешките заболявания", казва водещият автор Клинт Пеник.

Неговият екип е избрал за изследванията представители на 20 вида мравки : те са били третирани със специален разтворител, за да се вземат проби от вещества от повърхността на тялото на всяка мравка.

Полученият разтвор след това се въвежда в бактериална суспензия и растежът на тези бактерии се сравнява с този на контролната група.

Ако бактериите в някоя от "мъртвите течности" нарастват по-бавно, отколкото в контролната група, това означава, че веществото съдържа антимикробен агент.

Резултатите показват, че от изследваните 20 вида мравки, 12 произвеждат ефективни антибактериални вещества. "Създателят" на най-мощния антибиотик е мравката Solenopsis molesta. При нея за пръв път бе забелязана способността за създаване на антимикробно вещество.

Според авторите търсенето на видове насекоми, които произвеждат мощни антимикробни съединения, е много важно, но не по-малко важно е изследването на мравки, лишени от химическа защита.

Това е откритие, тъй като се предполагаше, че абсолютно всички мравки знаят как да създават уникални антибиотици.

"Мислехме, че всеки вид мравки ще произвеждат поне някои антимикробни средства, вместо това изглежда, че много от тях са намерили алтернативни начини за предотвратяване на инфекции, които не разчитат на антимикробни химикали", отбелязва Пеник.

Неговите колеги добавят, че сега те имат посока за нови търсения: те трябва да изучат близките роднини на тези 12 вида, които показват добра антимикробна активност.

Също така е важно да се изследва колко разнообразна може да е защитата (в зависимост от спектъра на действие на бъдещото лекарство, базирано на съединението).

И накрая, още една област за проучване са алтернативните стратегии за защита, разработени от мравки, които не могат да произвеждат антибиотици.

Въпреки че не е напълно ясно как успяват да оцелеят, учените са сигурни, че съществуват някои тайни механизми за борба с бактериите.

Източник Royal Society Open Science

Още от Агробизнес

Течен тъмен шоколад на българската биокомпания Хармоника спечели награда на Great Taste Award. "Тъмно кафяв цвят и шоколадов аромат, прекрасно топящ се вкус и изненадващо мека, кремообразна текстура.

На 23 август т.г. учените ще представят селекционираните нови десертни и винени сортове лози, както и ще предложат лози за реализация на желаещите. В четвъртък от 10.30 ч.

Могат да се намерят на електронната страница на Държавен фонд "Земеделие" и общо са 9 456 на брой - отнасят се за площите, декларирани от повече от един кандидат за кампания 2018.

Русия възнамерява да предостави на китайски инвеститори огромно количество земя за селскостопански проекти. Това заяви директорът на инвестиционния отдел на Агенцията на Далечния изток за привличане

Институт за агростратегии и иновации, в партньорство с Агенция за регионално и икономическо развитие-Враца, партньор по проект БАЛКАНЕТ, набират иновативни идеи и добри практики за продукти,

Рязко са намалели тютюнопроизводителите в Гоцеделчевско, съобщава Кмета.бг. Например в най-голямото село в общината - Брезница тютюнопроизводителите тази година са само двама от близо 4000 жители.

Летни разядки и сосове като доматен сос с босилек и домашен кетчуп ще са фокус на утрешното издание на Фермерския фестивал пред земеделското министерство.

Ще преобладава слънчево време. Около и след обяд ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност и на места, главно в северните райони на Западна и Централна България ще превали и прегърми.

ДФ "Земеделие" започна изплащането на финансовата подкрепа по схемата на минималната държавна помощ de minimis, съгласно Регламент (ЕС) 1408/2013. Това съобщиха от пресцентъра на ДФ "Земеделие".

1) Покривното платно (в случая питите се покриват с платно, одеяло и възглавници)- трябва да пропуска влага и да задържа топлината, т.е. не трябва да е заклеено.

Сигнал за открито мъртво бебе е подаден вчера в 14,48 часа в полицията в Хасково, съобщиха от ОД на МВР в Хасково. Съобщението е подадено от депото за битови отпадъци намиращо се на сметището край село Гарваново. При работата си, служители от депото са открили трупа на новородено бебе. Назначена е аутопсия.

Броят на потребителите на интернет в Китай е достигнал 802 милиона в края на юни, което е с 3,8% повече в сравнение с шест месеца по-рано, сочат данни от доклад за развитието на интернет в страната, съобщава bulgarian.cri.cn. Благодарение на увеличението, процентът на достъпност до интернет в страната е достигнал 57,7, като 26,

Подготвящият се за трета мисия на Международната космическа станция японски астронавт Соичи Ногучи написа в Туитър, че най-важното нещо в космоса е тоалетната и правилното й използване, съобщава сайтът РИА Новости. "Едно от най-важните умения в орбита е правилното използване на WC-то!" Към своето съобщение японският астронавт пусна и илюстрация.

Отговор:Най-подходящите култури са бобовите, тъй като обогатяват почвата с азот. На същото място може да засеете зелен и зрял фасул, грах, бакла, леща и др.
youtube video