Историята на големите: Fendt

08 февруари 2018
Агротехника
0
9747
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

През годините на съществуването си германската компания винаги първа е представяла на пазара технологиите, които преобръщат бъдещето на тракторите

Ася Василева

Fendt е германската компания, която по традиция първа създава и внедрява всички нови технологии в своите трактори и така променя облика на земеделската техника по света за години напред. И това ще продължава да бъде така и за в бъдеще, защото компанията винаги е твърдяла, че нейното ДНК е прогресът.

Днес Fendt влиза в състава на концерна AGCO и произвежда пълната гама земеделска техника - трактори, комбайни, пръскачки, балировачки и т.н. Но историята ѝ започва през 1937 г., когато е основана от братята Фендт, които произвеждат няколко трактора в ковачницата на своя баща Йохан Георг. Тези трактори били с мощност 6 к.с. и работели с плуг. Това били първите толкова мощни европейски машини. Освен навесен плуг, те имали и независима от движението косачка. Наричали се Dieselross и поставили началото на грандиозния успех на германската компания. Но през 1930 г. братя Фендт все още не подозирали каква роля им предстои да изиграят в световното машиностроене.

Вземайки за основа на своята работа две златни правила - надеждност и достъпна цена, те продължават производството на трактори и постигат огромен успех. Все повече фермери купуват техните машини. Предприемачите Фендт правят малка революция - успяват да създадат техника, която се радва на високо качество, но е достъпна и за небогатите земеделски стопанства, които дотогава орели с коне.

Времето течало и производството на Fendt се разширявало и допълвало от модели, значително изпреварващи своето време.

Още през 1938 г., само 8 години след основаването на компанията, на пазара излиза 1000-я трактор Dieselross F18 с мощност 16 к.с., а след него и Dieselross F 22, отварящ нова глава в историята на световното тракторостроене с използването в трактора на двуцилиндров двигател, радиатор, гуми на колелата и скоростна кутия с 4 скорости. Той получава невероятна популярност.

През 1942 г., когато започва Втората световна война, Fendt спира да произвежда трактори на дизелово гориво, поради неговата липса и забраната на тракторите като цяло. Но трудностите не спират компанията и в скоро време Fendt започва производството на революционните трактори с газов генератор с мощност от 25 к.с., работещи с горене на дървен материал.

В следвоенните години управлението на компанията преминава в ръцете на тримата братя Херман, Ксавер и Пол Фендт, под ръководоството на които брандът придобива още по-голяма популярност. Година след година разработките на компанията буквално преобръщат пазара, допринасяйки за развитието и движението му напред.

През 1953 г. компанията произвежда самоходно шаси с мощност 12 к.с. с възможност за монтирането на инвентар на четири места.

Шест години по-късно това изобретение получава най-високата награда на DLG (German Agricultural Society) за уникалната система Einmann (в превод от немски - един човек ), с която само един работник може да контролира всички процеси самостоятелно. През 1958 г. Fendt изпреварва конкурентите си благодарение на успеха на трактора Favorit 1 с мощност 40 к.с. с многоскоростна степенна кутия с предавки за плавно движение. А през 1961 г. е произведен 100 000-ят трактор Farmer 2 с мощност 30 к.с. Така Fendt става абсолютен лидер на пазара на трактори в Германия.

През следващите няколко десетилетия Fendt представя на пазара още няколко успешни новости: през 1980 г. тракорът Farmer от серия 300 с усъвършенствани технически характеристики (скорост до 40 км/час и уплътнена с гума кабина), през 1984 г. - тракторът 380 GTA с двигател, разположен под пода на кабината, а през 1996 г. - трактор Vario 926, първият в света вискомощен трактор с безстепенна скоростна кутия и мощност от 260 к.с.

На всеки около 10 години моделите на компанията стават още по-мощни, като през 1979 г. тракторът FENDT получава 8-корпусен плуг. През 1980 г. серията Favorit започва да се окомплектова с двигатели MAN, но едновременно с това продължава и 50-годишната традиция за използването на двигатели Deutz на другите модели.

През 1997 г. Fendt влиза в концерна AGCO, а през 1998 г. на пазара излиза първият зърноприбиращ комбайн с марката Fendt.

През 2007 г. е представен мегатракторът с мощност 540 к.с. Fendt Trisix, който работи на рапично масло с двигател MAN и челен товарач Fendt CARGO. През 2008 г. Fendt представя 11 нови модела зърноприбиращи комбайна, сред който и най-големият роторен в света за онова време.

Историята на легендарният бранд Fendt включва повече от 200 модела трактори, всеки от които връх за своето време. Трансмисията Vario вече от десетилетия отличава тракторите с бранда FENDT от останалите. Fendt има 65 на сто пазарен дял в Европа при тракторите с мощност над 300 к.с. и 45 на сто пазарен дял при машините с мощност над 200 к.с. Повече от 18 000 трактора годишно слизат от конвейра в завода в Марктобердорф всяка година.

За 100 години заводът не е променил своето местоположение, цвят, лого и не е изменил на лидерската си роля в новаторството и мащабността. Светът се е променял и ще се променя, а Fendt е бил и остава зелен с червени джанти!

Както запалените фермери са обичали Fendt Dieselross преди 100 години, така го обичат и до ден днешен. Много производства се преместиха в Китай или Турция, а “ковачницата” на Fendt си остава в Марктобердорф, Западна Бавария.

Корпорация AGCO (Allis-Gleaner Corporation)

Световен производител на техника, оборудване и резервни части за селското стопанство, основана през 1990 г. на базата на Deutz Allis, дотогава влизаща в германската компания Deutz KHD. AGCO включва 15 марки техника, сред които Fendt, Challenger, GSI, Valtra и Massey Ferguson.

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Още от Агротехника
4176
0

Предстоящи онлайн търгове Дата на откриване: 11 юни Дата на затваряне: 18 юни 2018 Ден на инспекцията: събота 16 юни от 9.00 до 15.00 часа Повече от 75 трактора и селскостопанска техника в този търг!

11547
0

Световната иновация пренася до 15 кг препарати и обработва 10 дка за 15 минути Диана Ванчева Летяща новост за иновативна растителна защита на БАТА АГРО тази година е SY141HR .

4707
0

От 15 май на международното селскостопанско изложение в Стара Загора - дъжд от премиери на нови високотехнологични разработки и идеи за успешен агробизнес Любомир Коралов Този сезон БАТА АГРО

3150
0

Петрус е изключителен представител за България на италианската фирма SAVI - производител на резервоари и ведомствени бензиностанции. Най-новият продукт на компанията е GIAN SAVI BOX 70 - двустенен

7830
0

Над 200 фирми от страната и чужбина участват тази година на изложението в Стара Загора с надеждата да намерят нови клиенти Ася Василева наш спец. пратеник Изложението за земеделска техника и

Още от Фермер
477
0

Държавен фонд "Земеделие" преведе 43 952 530 лева по мярка 10 "Агроекология и климат" от ПРСР 2014-2020 г., съобщиха от фонда. Подпомагане са получили 3 896 земеделски стопани.

3546
0

"Съберете " ги с някои от силните ви семейства с качествени майки, съветват професионалистите. Процесът е постепенен, като майките на набелязаното за бракуване семейство, се унищожават.

1971
0

Комисията по земеделие на ЕС днес гласува предложението да се даде възможност на държавите-членки да предприемат по-индивидуален подход към политиките в селскостопанския сектор Комисията по

2007
0

Държавен фонд „Земеделие“ преведе 43 952 530 лева по мярка 10 „Агроекология и климат” от ПРСР 2014-2020 г. Подпомагане получиха 3 896 земеделски стопани, съобщиха от фонда.

2025
0

Министрите Румен Порожанов и Нено Димов разгледаха фермерски пазар с продукти, произведени в зоните от „Натура 2000“ Екипът на министерството заедно с производители,

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

До 200 лева взимали посредници за “бърз номер” или с еднакви цифри Целият набор от специални разузнавателни средства е използван, за да се стигне до ареста на началника на КАТ - Благоевград, Данаил Стоицов. Той бе задържан във вторник в кабинета му и изведен с белезници. Акцията на Вътрешна сигурност в МВР,

Шофьорът Гьокхан Кахриман е арестуван за 72 ч. Рейс №7 се движел в аварийната лента, когато е ударен отзад Турският тираджия Гьокхан Кахриман, който предизвика тежка катастрофа с автобус и 12 ранени на магистрала “Тракия”, не е спазил дистанцията на пътя. Той е ударил автобус №7 на градския транспорт при опит да го изпревари.

Екипът на сериала на Нова тв ще се събере на едно място, за да изгледа последния, двоен епизод. Това ще стане на 29 май в Дома на киното, където към актьорите ще се присъединят и почитатели на “Откраднат живот”. На края на прожекцията екипът ще отговаря на техни въпроси. Най-дълго излъчваният български сериал - “Столичани в повече”, също свършва.

Отговор:Едногодишното дръвче се реже до 50-70 см над почвената повърхност. По този начин се провокира израстването на странични клони около централния клон на 30-60 см от повърхността. В първите години се...
youtube video
Към галерията с видеа