Стопаните трябва да изчислят кои култури са най-печеливши и да се съсредоточат върху тях

Фермерите се опитват да се адаптират към редица фактори, които променят подхода към традиционното земеделие.

Срещу тях е глобалното затопляне с всички произтичащи катаклизми причинени от времето, урбанизацията, повишените изисквания на потребителите, които искат само свежи и екологични продукти и много други предизвикателства.

Но не всички хора, които се занимават със земеделие са изобретателни. Технологията "Farm in a box", което означава "ферма в кутия", се появява на пазара.Това всъщност е оранжерия в отделен контейнер, който може да се пренася.

Между другото, възможността да се организира производството на свежи подправки, салати и дори цветя дава възможността за притежаване на независимо малко стопанство. Тази възможност е привлекателна за много хора, а не само за фермерите.

Една от компаниите, които се занимават с "Farm in a box", започна производството на своите 40-футови парникови контейнери през 2014 г., тогава е имала само 10 клиенти. Но през следващата година те вече са били 50.

"Половината от нашите клиенти никога не са отглеждали растения преди това", обяснява Джон Фридман, говорител на "Farm in a box" - те бяха или студенти, или домакини с деца, или собственици на магазини с потребителски стоки, които искаха да напуснат бизнеса си и да вършат други неща.

Днес компанията доставя своите контейнери до различни части на света - в САЩ, Карибите, Канада, Швеция, Дубай, Виетнам и т.н.

Един клиент в Грузия наскоро съобщи, че такава ферма не зависи от лошото време, не изисква мерки за сигурност и защита на културите.

Предимство е също, че не е необходимо постоянно да следите контейнера. Мониторинга на състоянието на културите се извършва от разстояние, можете да използвате и различни приложения за земеделските производители, което е удобно и практично.

Списъкът на възможните продукти, които могат да се отглеждат в такова стопанство, е много голям. Целта обаче е да се определят най-печелившите култури за продажба в даден регион.

Земеделските производители трябва да изчислят от кои култури ще получат най-висока печалба и да се съсредоточат върху тях.

По този начин се постига висока адаптивност към променящите се пазарни тенденции. Например, през 2016 г. повечето от клиентите на "Farm in a box" са отглеждали маруля и зеле, а след това са преминали към ряпа, цветя и подправки.

За да овладеят земеделските умения, свързани с тази технология, хората (дори и тези, които са много далеч от земеделието) трябва да прекарат два дни в лагер и да научат от експертите как се управлява системата и бизнеса като цяло: от сеитбата до реколтата и реализацията.

Източник: www.freshplaza.com

сн.2-FK, 2-FK1