Това обещава проектозаконът за изменение и допълнение на закона за ССА, поставен на обществено обсъждане до 30 декември. Какви реорганизации предвижда той

Диана Ванчева

Законът за изменение и допълнение на Закона за ССА е очакван от дълги години.

Най-накрая на финала на 2017 г. стана факт.

Според законодателния замисъл Селскостопанската академия /ССА/ ще бъде бюджетна организация - юридическо лице към министъра на земеделието, храните и горите. Тя ще съставя, изпълнява и отчита бюджет като част от консолидираната фискална програма по реда на Закона за публичните финанси.

Остава положението, което мнозина смятат за недемократично, че председателят на академията и занапред ще се назначава от министър-председателя по предложение на министъра на земеделието, храните и горите.

Членовете на управителния съвет пък - от министъра на земеделието, храните и горите по предложение на председателя на академията.

Устройството и дейността на държавното предприятие ще се определят с правилник на правителството по предложение на министъра на земеделието, храните и горите.

Нов момент е това, че ССА ще разработва вече стратегия за научно-изследователска, научно-приложна, иновативна и внедрителска дейност - всички те ще се приемат от управителния съвет и се утвърждава от министъра.

Стратегията ще се актуализира на всеки 3 години.

Всичко за очакваните промени четете в новия брой на в. "Български фермер"