Българският мед се нуждае спешно от реклама, за да се реализира продукцията и да има по-висока стойност. Това смята Николай Гайдов, председател на пчеларско сдружение „Акация 1899“, цитиран от "Фокус". По думите му българския мед е един от най-качествените в световен мащаб, а в същото време държавата няма изготвена програма за рекламирането му.

„Подобна реклама ще помогне за реализацията на по-голяма част от произведения мед в самата страна. Такава е политиката в страни като Сърбия, Турция и Гърция. Там консумират собствения мед, като произведения в съответната страна мед е с много по-висока цена отколкото останалите, които се внасят. Това е една от посоките, по които трябва да работи правителството на България, а отделните пчеларски организации да настояват, за да може да се отпуснат пари за реклама и за подпомагане на реализацията на родния мед на дребно и на едро“, коментира Николай Гайдов.

Той посочи, че в България в големи количества се внася мед от Китай и от Украйна, което оказва влияние по отношение на стойността на българския мед. „Вносът сваля цената на родните пчелни продукти. Производители на по-големи количества мед не могат да си реализират продукцията, почти няма изкупуване“, коментира пчеларят.

Според Николай Гайдов пчеларството е един от най-неглижираните и пренебрегвани браншове в България през последните години. „Има програми за подпомагане на пчеларите, но много от колегите остават извън тях. Освен това средствата, които се отделят по тези програми, са крайно недостатъчни“, посочи пчеларят.