Мит 1:

Значително е по-малко полезно от натуралното.

Разбира се, че при обработката на млякото известно количество полезни вещества се губи, но количеството им е минимално.

Сухото мляко е преди всичко източник на пълноценен млечен белтък и на калций. Калцият действа укрепващо на костите, зъбите, косата и ноктите.

ФАКТ: Сухото мляко съдържа млечен белтък и калций.

Мит 2:

При производството му се използват изкуствени примеси.

Суровина за производството на сухо мляко е обикновеното краве мляко. Съвременните методи за получаването му се основават на изпаряването на влага във вакуумна среда. Водата се изпарява от млякото и остава сух прах, който след това се опакова и изпраща за продажба.

ФАКТ: Сухото мляко е обикновено краве мляко, от което са отделили влагата.

Мит 3:

Сухото мляко е опасно заради голямото количество холестерин.

В процеса на сушене количеството холестерин не се променя, а остава същото, както в прясното мляко. Всъщност допустимата дневна норма на потребление на холестерин е 300-400 мг. При това в повечето млечни продукти съдържанието му не е голямо, затова не представлява опасност за организма.

ФАКТ: Количеството холестерин при изсушаването на млякото не се променя.

Мит 4:

Сухото мляко в състава е признак за ненатуралност на продукта.

Сухото мляко влиза в състава на много продукти, но те са точно толкова натурални, колкото и онези, при производството на които се използва свежо мляко. Най-често сухо мляко се добавя към киселите млека - то е необходимо, за да съдържа необходимото количество сухи вещества и най-вече белтък и да придаде на продукта необходимите свойства.

Мит 5:

Сухото мляко предизвиква алергия.

Алергията към белтъка на кравето мляко не е толкова често срещана, но трябва да се помни, че алергенът е млечен белтък, което означава, че свежото мляко ще предизвиква негативна реакция точно както и сухото.

ФАКТ: Хората, които са алергични към млечен белтък, не трябва да употребяват както свежо, така и сухо мляко.

Изводът: Сухото мляко е абсолютно натурален и напълно безопасен продукт.