Откроява ги Меглена Михова, представител на Concours Mondial de Bruxelles за страната

Тенденциите на американския пазар

Спирам се на американския пазар, като най-голям консуматор на вино в света. Тава е пазар, на който българските вина имат истински потенциал, казва Меглена Михова.

Въпреки че 75% от продажбите в Америка са на вино под 9 USD , през последната година се забелязва увеличаване на интереса към “премиум” вино, в рамките на 10-25 USD. Точно в този сегмент българските вина са най-конкурентноспособни, допълва тя.

Най-популярният сорт продължава да е шардоне, но sauvignon blanc е отбелязал голям разтеж през 2016 година, който е над 13%.

При чевените pinot noir и cabernet sauvignon доминират пазара.

Сред типичните български сортове мискет и мавруд се радват на голям успех особено в Ню Йорк и Чикаго.

Тенденции на пазара в Белгия, Холандия и Люксембург

Пазарът в Бенелюкс е доста по-труден и конкуренцията е голяма. През последните години обемът на продажбите в Белгия достига над 150 милиона бутилки, на средна цена от 5.38 евро.

Въпреки че пазарът е стигнал точката на насищане, и че годишният растеж е малък, навиците на консуматорите се променят - нова тенденция показва нов засилен интерес към розе, бели и пенливи вина

На пазара в Бенелюкс, за да бъдеш разпознаваем и предпочитан, трябва да имаш медали, обясни Михова.

Водещ критерии за трайни продажби във вериги са международните отличия от световни състезания, като например от престижния Concours Mondial de Bruxelles.

Регистрацията за тазгодишното издание в Испания започна. Крайният срок за регистрация и изпращане на мостри е 3 март тази година.