През тази година Европейската комисия ще отпусне 128,5 милиона евро за промоционални програми на европейски продукти, които се реализират в рамките на Европейския съюз и в трети страни, съобщи сайтът на ЕС ag-press.eu. Процентът на съфинансиране варира между 70% и 85%. Условията заподпомагане като условията за подпомагане са достъпни на страницата на Еврокомисията.
През 2017 г. се предвижда увеличение на финансирането, особено при така наречените "мулти програми"(Multiprograms). За предложенията по тях са заделени 43 млн. евро. Тук влизат общите проекти, представени от организации в повече от една държава-членка или една и повече европейски организации. Финансират се рекламни кампании за ЕС и за външните пазари, като приоритетът е към повишаване на информираността на устойчиво селско стопанство и ролята на селското стопанство, свързани с действията по ограничаване на климатичните промени и ориентирани към вътрешния пазар.
Според разпределението на средствата обикновените програми, които се подават от една или повече организации от една държава-членка, могат да кандидатстват за бюджет от 85,5 милиона евро. Тук влизат предложенията за субсидиране на рекламни кампании в ЕС или за трети страни, като при външните пазари е посочен списък със страните, където има най-голям потенциал за растеж.
Другите два приоритета предвиждат финансиране за информация по схемите за качество на ЕС и подчертават особеностите на селскостопански и хранителни продукти и методи на ЕС.
Заявленията трябва да бъдат представени в Европейската комисия след 20 април 2017, като кандидатстването става чрез специален електронен портал.
На 31 януари ЕК организира информационен ден за представяне на новите възможности за финансиране на промоционалните програми.
Коментари