Любомир Коралов наш пратеник гр. Монтана

Петата агробаза на РАПИД КБ вече работи в Монтана, област с значителни аграрни възможности. Тук се намира Златията, район с подчертан зърнодобивен потенциал.

Иначе казано, точната база на точното място. И всеки, който пристъпи прага на новия рапидовски филиал ще бъде удовлетворен и от предлаганите машини, и от обслужването. И за едното, и за другото е характерно германското качество.

По време на атрактивното откриване, осъществено с много артистичен вкус и размах, управителят ПЛАМЕН БОГОЕВ увери фермерите от региона, че могат напълно да разчитат на качествени машини от световни марки и на поддръжката им с

най-модерните технологии за диагностика

Новата база на Рапид КБ има всички елементи на съвременен европейски център за логистика и предлагане на аграрна техника.

Тя има площ 3230 кв. м, а сградата е 2600 кв. м.

В базата е предвидено и направено всичко нужно в архитектурно-производствен план за перфектното функциониране на такъв модерен търговско-сервизен комплекс.

Има голямо хале с всякакво оборудване за подръжка и ремонти на техниката, шоурум, учебни зали и кабинети, сервизен сектор за точна диагностика, складове за резервни части, офиси за екипа.

Специално за вестник "Български фермер" СТОЯН СТАНЕВ, експерт от фирма Рапид КБ, коментира организацията и работата по сервиза и подръжката на машините в новия филиал на фирмата. Всичко в нашата сервизна дейност е съобразено с съвременните изисквания на електрониката и автоматиката, на компютърната диагностика.

И, разбира се, с изискванията, които поставят новите модерни зърнокомбайни като тези от серията LEXION. За тяхното поддържане е нужно по-специално оборудване и по-добри работни условия. Най-елементарното от тях е по-големият размер на халетата, в които се извършва сервизното обслужване.

Тази сграда е абсолютно нова, ни разказа той, съществуващата преди това я демонтирахме.

Така постигнахме това да няма проблеми за приемането на една или друга машина, независимо от габаритите й. В зоната за ремонт могат да се стационират едновременно 4 комбайна

Халето е снабдено с много добър, радиоуправляем кран, с нужните устройства за повдигане на всякави части и тежести.

Монтирахме и най-модерното диагностично оборудване от фирма CLAAS.

Доставихме и от други водещи производители подобни уреди и инструменти.

Ремонт на четири комбайна...

Всичко това гарантира точното и безпроблемно обслужване на машините.

- Кои са най-важните елементи на това, очевидно, сложно обслужване?

- В съвременните машини електрониката е значителна част от тяхното оборудване и без специализиран софтуер, без наличието на специализирани инструменти е невъзможно тяхното поддържане в изправност. Както и без специализираното оборудване за диагностика, за проверка и ремонт на хидравличните системи. Обръщаме изключително внимание и на диагностиката на всички електронни системи на комбайните.

Всъщност издигаме точната диагностика в култ и в неизменно и твърдо изискване във всички наши сервизни бази. А всичко това се отнася със същата сила и за тракторите както и за другите машини, произвеждани от CLAAS и AMAZONE. CLAAS и в своите трактори влага последните разработки в областта на електрониката и хидравликата. Има и специализирани институти, които разработват нужния софтуер и нужните електронни компоненти за производството на CLAAS. За разлика от други компании със същите показатели, които ползват едни и същи двигатели, при CLAAS благодарение на електрониката се получава особено важен ефект- при класовските машини се постига по-нисък разход на гориво. Особено важно обстоятелство в днешно време...

- Г-н Станев, бихте ли ни показали такъв уред за тестуване и диагностика на машините, които ще влизат в сервиза на агробазата?

- Един такъв инструмент е хидротестерът на CLAAS. Благодарение на него може да се прави бързо и много точно диагностика както на цялата хидравлична система на комбайна, така и на почти всички възли. По такъв начин много прецизно и бързо може да се определя мястото на възникналия проблем, дори и мястото, където може да се очаква да възникне някаква повреда.

Хидротестерът дава възможност на екипа от сервизни техници да реагира адекватно по най-бързия начин и да отстрани авария или бъдещ проблем. Уредът е със специализиран софтуер за работа с машините на CLAAS. Периодично, но не по-рядко от една-две седмици, има ъпдейти. Това са платени програми, чрез които софтуерът се обновява и операциите с хидротестера винаги са на най-съвременно техническо равнище, при най-високи норми на изисквания- европейски и световни.