По-ниските цени на европейските бройлери дават възможност за увеличаване на експорта, който се очаква да нарасне с 10% през 2016 г. в сравнение с 2015 г., но и да се забави през 2017 г. заради силната международна конкуренция.
За първите 7 месеца на годината експортът на птиче месо от ЕС се е увеличил с 8% на годишна база. Най-голямо е увеличението на износа за Южна Африка (+44%), за Филипините (+ 28%), за Хонконг (+33%) и за Украйна (+48%).
Китайският пазар може да увеличи вносните бройлери през 2016 г., тъй като обемите от местните птицепроизводители намаляват заради липса на развъдно поголовие. Така че вероятно китайският внос ще се увеличи основно за сметка на доставки от Бразилия, която е най-едрият вносител на птиче месо на китайския пазар. Но някои европейски държави, които имат пряко достъп до китайския пазар - такива като Полша, може да спечелят от ситуацията.