Ася Василева

Да бъдеш единственият български журналист на годишната пресконференция на водещ световен бранд е голяма признание. На тези пресконференции се съобщават значими новини, повечето от които са скрити между редовете. И само от журналиста зависи дали ще успее да ги прочете правилно.

Годишната пресконференция на глобалния лидер в производството на земеделска техника Fendt определено бе важно събитие. Тя трябваше да донесе до широката общественост ключово послание - за компанията започва нова ера, съпроводена от ясна и точна философия - при всички положения близо до фермерите, работейки с грижа за тях. И за да подчертаят този факт, от компанията дори са решили да произвеждат своите машини в напълно нов нюанс на зеления цвят, символ на оптимизъм и ново начало.

Сред еуфорията покрай представянето на нови машини, често се пропуска важното. Заети да снимат и описват технически детайли на невиждани досега трактори и комбайни, журналистите често пропускат по-същественото. Защото нови машини без съмнение е хубаво нещо, но те трябва да са произведени с мисъл как да се впишат в икономическата реалност на днешния земеделец, не просто като лъскави играчки, а като средство, което да му помогне да е икономически рентабилен.

На пресконференцията бяха представени много нови машини - трактори, комбайни, сеноприбираща техника и други. Всъщност всички тези машини, но заедно взети, бяха една от основните новини на събитието.

FENDT ВЕЧЕ Е ПРОИЗВОДИТЕЛ НА ПЪЛНА ГАМА ОБОРУДВАНЕ ЗА ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ СТОПАНСТВА

"От днес ние предлагаме под марката Fendt пълен асортимент техника, с гордост каза пред журналистите Петер-Йозеф Паффен, вице-президент на AGCO и президент на Fendt. С марката Fendt вече се произвеждат трактори с мощност от 50 до 500 к.с., два модела силажокомбайни Fendt Katana 65 и 85, пълна гама комбайни Fendt с мощност от 180 до 500 к.с., сламопреси и всички машини за прибиране и заготовка на силажи".

И най-важното, което следва от този факт е: "От днес дилърите на Fendt могат ексклузивно да предлагат комплексна програма Fendt на много привлекателни условия. Те включват висока достъпност на резервни части, гъвкави варианти за финансиране и привлекателни условия за обслужване, като сервизът на нови машини Fendt Pro Service и Fendt StarCertfied за вече употребявани машини".

Добри и разнообразни машини под един покрив, изгодни финансови условия от производителя, перфектни стандарти за дилърско обслужване, добра запасеност с резервни части и експедитивната им доставка - именно и само това е формулата, която е необходима, за да могат фермерите спокойно да заложат на даден бранд и да работят рентабилно. Това направи Fendt.

FENDT ОТВРЪЩА НА УДАРА

Нещото, което непрекъснато се промъкваше между редовете по време на пресконференцията бе, че времената са трудни за всички. И в компанията не се крият от този факт, не си заравят главата в пясъка, а го посрещат подготвени. Не случайно Петер-Йозеф Паффен започна обръщението си към журналистите с думата - "рецесия". Ако направим справка с икономическия речник "рецесия" означава "период на временен спад в икономическата активност и производството". Ключовата дума тук е "временно".

"Дъното е достигнато, каза Петер-Йозеф Паффен, вице-президент на AGCO и президент на Fendt пред журналистите. Отсега нататък нещата ще се подобряват. Условията на пазара са сложни, но въпреки това бизнесът на Fendt е стабилен и се развива според плановете ни. Виждаме големи възможности за нашата техника не само на пазара в Европа, но и по света.

Fendt ще продължи да отделя значителни средства за развитие и научни разработки, а новото цветово решение на машините Fendt Nature Green дори визуално ще продължи еволюцията на марката Fendt".

Петер-Йозеф Паффен запозна присъстващите журналисти с работата на компанията през миналата и настоящата година и плановете за бъдещето:

"През 2015 г. реализирахме на пазара 13 678 машини. Въпреки, че през настоящата 2016 година конкуренцията за обемите на поръчките и пазарните дялове в условията на постоянно ниски цени на основните селскостопански стоки продължават да се изострят, Fendt работи на нивото от предходната година. Заложили сме си план тази година да реализираме 13 500 трактора Fendt. През есента на пазара ще излязат и първите силажокомбайни с марката Fendt, а до края на годината и 500 косачки, сенообръщачки и сеносъбирачки Fendt".

Голямата новина, която бе съобщена на пресконференцията бе, че машините с бранда Fendt сменят цвета си. Те ще продължат да са зелени, но нюансът ще е различен.

"Новото зелено на Fendt ще е по-мощно, по-ярко, по-живо и динамично, каза Петер-Йозеф Паффен, вице-президент на AGCO и президент на Fendt. От септември започват и първите доставки на най-мощния конвенционален трактор в света - серията Fendt 1000 Vario".

България бе спомената специално. И дадена за пример. Като страната, в която най-значително е нараснал делът на продажбите на прибираща техника с марка Fendt. Несъмнено заслугата за това е не само на отличните качества на машините, но и на безупречната работа на компания Златекс, официален представител на бранда у нас вече 10 години. Стана ми много приятно, да си призная, тъй като мисля, че и статиите в нашия вестник са допринесли за това.

А за Fendt това е и много важно. След като реномето на тракторите с тази марка по цял свят е символ на върховно качество, тук много здраво работят, за имат и комбайните и останалата техника, същото реноме. И резултатите са на лице - 45 на сто от всички произвеждани във фабриката на AGCO в Бреганце комбайни вече са с марката Fendt.

САМО ЛИДЕРИТЕ ГЛЕДАТ НА ПРОБЛЕМИТЕ КАТО НА СТИМУЛ

Да, рецесия има но водещият световен производител Fendt демонстрира, че не просто ще оцелее през този труден период, но и ще продължи да бъде лидер на пазара. Не е случайно и че на пресконферецията присъства ръководството на концерна AGCO, което демонстрира, че твърдо стои зад компания Fendt. "Гордеем се с постигнатото от Fendt, каза Роб Смит, първи вицепрезидент на AGCO и генерален мениджър за страните от Европа, Африка и Близкия Изток. Успяхме да постигнем 5-процентен ръст на продажбите при намаляване на пазара с 1 на сто в Европа".

Основното нещо, което беше казано между чертите на пресконференцията е именно това - пазарът е труден, проблеми има, но това само мобилизира компания Fendt да намери нови начини да се справи с положението и да предложи на фермерите по цял свят още по-добри машини и изгодни решения.

А иначе и другите новини не бяха малко. Въпреки кризата, от компанията спазиха традицията всяка година да изумяват журналистите с количеството на нови машини, които представят ежегодно. За тях ще прочетете в следващите ни броеве.