Твърдението че „опаковката продава“ за някои е просто клиширана и фраза, а за други- истина, доказана в практиката. Неадекватната и некачествената опаковка обаче може да отблъсне клиентите, дори от качествен продукт, категорични са експерти. Рекламният специалист проф. Христо Кафтанджиев уточни, че отговорните производители тестват опаковките спрямо целевата потребителска група, разказват от БНР.

На пазара има примери и за качествени стоки в некачествена опаковка, но преобладава вторият вариант – не особено качествени продукти в качествени опаковки, смята той.

В Западна Европа се появява и нов тренд "de-packaging" - смята се, че за красивите пакети отиват прекалено големи ресурси, а опаковката се изхвърля. Затова екологичните продукти често са от по-груба хартия, а стоките се продават добре.

Задъханото ни ежедневие предполага не задължително луксозни, но задължително удобни опаковки, категорични са експертите.