Ася Василева, наш спец. пратеник в Стара Загора
На пистата на старозагорското летище отново има празник. Да, БАТА АГРО отмина, но всяка демонстрация на техниката на John Deere привлича не по-малко посетители. Фермери от региона дойдоха на 19 април на пистата, за да имат възможността лично да тестват техниката и да управляват най-новите трактори на лидера в производството на земеделска техника John Deere.
Фермерите са хора, които не се доверяват лесно. Те трудно вярват на красиви приказки и красноречиви търговски представители. Още повече, когато става дума за земеделските машини, от които в голяма степен зависи икономическата съдба на стопанството им. При тях с пълна сила важи правилото - "око да види, ръка да пипне".
Такава възможност им предостави компания МЕГАТРОН, официален вносител на концерна John Deere за България. За своите бъдещи и настоящи клиенти компанията организира три дни на отворените врати, част от европейското роуд-шоу на трактори John Deere, включващо тест-драйв на най-новите модели 6195M, 7230R и 8370R, които се проведоха в Стара Загора, Плевен и Добрич. За тестовете машините бяха оборудвани с ремарке или прикачен инвентар.
"Идеята на тест-драйва е фермерите лично да пробват машините, да усетят тракторите в работа с прикачен инвентар и при транспорт, да почувстват уникалните трансмисии на тези машини. Демонстрациите в България са част от Европейското турне на трактори John Deere", - обясни Филип Цветков, търговски директор на фирма Мегатрон.
Андрей Василев, продуктов мениджър "Трактори" в Мегатрон, разказа повече за машините, които бяха представени на фермерите:
- Това което фермерите видяха и лично тестваха по време на роуд-шоуто са трактори от серии 6М, 7R и 8R. Тракторите от серии 7R и 8R са с подобрени трансмисии, а моделът 6195М е съвсем нов. Той е най-мощният от серия 6М - 195 к.с. Тракторите от тази серия вече отговарят на стандарта Tier 4 Final. Серията е в производство буквално от този месец. Нейното мото е "За всичко, което вършите". Това са универсални трактори за всяка една ферма.
Моделите покриват диапазона на мощност от 110 к.с. до 190 к.с. Произвеждат се в завода на John Deere в Манхайм, Германия. Могат да бъдат оборудвани с гуми с размер до 1,95 в диаметър. Те предлагат висока енергонаситеност -36 кг тегло на конска сила за тези, които извършват леки дейности като транспорт, култивация, пролетно и зимно торене. От друга страна машината може да бъде натоварена с достатъчно баласт за тежки работи като дисковане, оран, продълбочаване.
Хидравличната система предлага два вида помпи - зъбна и аксиално-бутална. Машините се предлагат и с предна навесна система и преден мост. В новата серия има и нов джойстик на управлението. От тази година е увеличена и гамата на трансмисиите. При 6195M вече се предлага и нова трансмисия CommandQuad, с възможност за автоматизиране на смяната на предавките. Автоматичният режим освен, че подобрява комфорта, помага и при работата. Сам си поддържа работни обороти, операторът не се изморява, а в същото време машината работи в най-оптимален режим. Тази скоростна кутия предлага съчетание на комфорта на автоматичната кутия и здравината на механичната. Така тракторът има по-високо КПД. Практически цялата мощност отива за работа. Тракторът има и блокиране на трансмисията при паркинг. ЕCO опцията позволява понижаване на оборотите при транспортна скорост 40 и 50 км/час.
Тракторът предлага перфектна работа и с челен товарач. Окачването на кабината е изцяло механично - с пружини и амортесьори и активен преден мост.
Освен комфорт това дава и повече сцепление на полето. Друга важна характеристика е много ниското ниво на шум - само 71 децибела. Всички бутони и ръчки за работните органи са разположени много интуитивно и ергономично. Консумацията на гориво и АdBlue при тези трактори е изключително ниска.
Звучи прекрасно. Но какво означава това на практика. Мнението на един от най-авторитетните фермери у нас Венелин Делгянски, собственик на фирма "Грандагро" от град Раковски, който обработва 65 000 дка земя, със сигурност е компетентно.
Ето какво каза той след като слезе от трактор John Deere 6195 М: "Досега нямахме такива машини. Решихме да закупим няколко и дойдох днес да ги пробвам. Усещането е все едно управляваш лека кола. Много добра машина, много леко превключва скоростите. Определено това е трактор, който ще ни върши работа".
И няма как да се усъмним в мнението на професионалист като Венелин Делгянски и на още десетки малки и големи фермери, които възхитени слизаха от машините.
Кристиан Лагенхорст от Центъра за обучение на John Deere в Брюксел доволно наблюдаваше случващото се на пистата.
Всеки един възхитен фермер, слязъл след теста от трактора, определено добавяше радост в очите му. Той и неговите колеги от John Deere очевидно могат да бъдат спокойни за своето бъдеще. "Да, на пазара на земеделска техника има криза. И тя ще продължи.
Но докато ние произвеждаме такива висококачествени и надеждни машини, и докато имаме в България толкова професионален дилър в лицето на Мегатрон, няма за какво да се тревожим.
Ние сме сигурни в качеството на нашите машини, и в това, че те ще ни позволят да си запазим лидерството на пазара. Фермерите разбират какво е предимството да работиш с техника на John Deere. Защото в криза, едно от жизненоважните условия да останеш на повърхността и да печелиш добре са добрите машини за земеделското производство", сподели той.
Това, което последва бе нещо уникално за България. В модерната база на Мегатрон българските фермери станаха свидетели на тест, какъвто не е правен по нашите земи.
Някъде на Запад правят истински тестове в реални условия. Но у нас обикновено на фермерите се съобщават само резултатите, които те няма как да проверят.
Като например, резултатите от теста, направен в Небраска - тракторът 8370R доказано е с най-висока теглителна сила в света в своя клас.
Той е поставил световен рекорд по теглителна мощност - 253 кВт или 343 к.с. Това е най-доброто постижение в този клас в света. И българските фермери с очите си се убедиха в това, когато по време на повторението на теста пред тях този трактор отново закова рекорд - 253 кВт теглителна мощност. А когато фактите говорят, няма какво повече да се добави. Освен лидерът е само един.
Коментари