ДОМИНИК КРАУС

Специално за в."Български фермер"

Сензационното продължение на новата серия трактори Т7 на световния бранд NEW HOLLAND за пръв път беше представено едва преди няколко месеца, но вече печели симпатиите и интереса на земеделските производители в световен мащаб. Поради големия интерес, помолихме Доминик Краус, продуктов мениджър Трактори и телескопични товарачи в NEW HOLLAND, Германия, да представи малко по-подробно обновената серия и двата Heavy Duty /HD/ модела пред българската публика. Той беше любезен да даде допълнителна информация за емблематичните модели от Т7.230 до Т7.270 на новите трактори на NEW HOLLAND:

- Радвам се, че интересът към новите ни машини е толкова голям и в България. Доколкото знам, първите трактори от обновената серия вече са налични и у вас благодарение на официалния вносител ИНТЕРАГРИ, така че вероятно скоро ще можете да ги видите и в действие на полето, а там те наистина впечатляват. Тракторът NEW HOLLAND Т7.270 е най-новият модел, който вече е Tier 4b final. Файнъл, защото предоставя най-високата степен на очистване в сегмента, дори по-висока от тази на изискуемите стандарти.

В глобален план има проблем със замърсяването на околната среда и се налагат някои регулации и норми. FPT двигателите са развити до степен, в която всичко отработено не се налага да преминава през филтър, тъй като той трябва да се чисти и подменя, а вместо това се използват само катализатори. Ние използваме катализатор за дизелови окиси и пречистващ катализатор. Това е много удобно, защото на фермерите вече не се налага да мислят за системата. Двигателят работи безпроблемно, пести се гориво и няма вреди за природата.

Друг, много важен, нов елемент е, че Т7.270 разполага с трансмисия Auto-Command. Това е оптималната трансмисия, която съчетава преимуществата на най-новото от хидравликата и механиката. Това означава, че, при транспортна дейност или при работа на скорост се получава почти 100% механично предаване на движението от двигателя към трансмисията. За сравнение, ако имате изцяло хидравлична трансмисия, се получава проблемът, че колкото по-бавно се движи машината, толкова повече хидравлична мощност ще е необходима. Хидравликата се затормозява и няма да може да се предаде енергията от двигателя.

Ние предлагаме две различни трансмисии за моделите от Т7.230 до Т7.270. Auto-Command е първата, а Power-Command е втората трансмисия. Това е механична трансмисия, която позволява превключването на скорости от 1-ва до 19-та. Auto-Command е може би най-добрата трансмисия, защото, както вече отбелязах, тя съчетава най-доброто от механиката и хидравликата.

Кабината на новите Т7 Tier 4b наподобява силно досегашната. Тя е много просторна и предлага доста възможности за оператора да събере всичките му нужни вещи. В кабината има доста техника. Има страхотен подлакътник, на който фермерите могат да открият всичко, от което имат нужда, за да карат трактора. Освен това има и голям монитор, защото някои производители искат да документират всичките си дейности на полето и пътя. Веднъж документирани, те могат да запазят данните, да ги свалят на компютър и да ги преглеждат в бъдеще, за да следят какво се случва- колко гориво са изгубили или спестили и т.н. Накратко, това е начинът, по който може надеждно да се управлява този трактор.

Предните мостовете на машината са големи, защото, когато имаме по-тежък терен, по-тежки обработки или товари, на практика са необходими мостове, които да предават целия "живот" на трактора към колелата. Същото се отнася и за задните мостове.

При задните мостове има две системи. Едната е статична, а с другата може да променяте свободно разстоянието между гумите, в зависимост от дейностите, които се извършват.

Освен това, мисля, че за условията в България би била наистина полезна и интересна възможността за поставяне на тежести на трактора. Всъщност, при някои дейности тежестите не са необходими, защото ще са равни на загуба на гориво. Като транспортните дейности, например. Но, на полето те са необходими, за да се използва пълната мощ на трактора, за да дърпа здраво и да е стабилен.

Някои фермери предпочитат да използват и навесна система, собено когато тракторът се използва при косене, например. Това е предната навесна система. Тя се произвежда от NEW HOLLAND. Това не е част, която купуваме от доставчик, прави се от нас.

Самият трактор като цяло е една система, която идва от конструктори и инженери, въвлечени в света на NEW HOLLAND, в света на световния агромашиностроителен концерн CNH. Всичко започва от двигателя, мостовете, предната навесна система, също и трансмисията. Така, в крайна сметка има много по-малко компоненти, които идват от доставчици и това дава възможност да се постигне добра цена за трактора, което е особено важно за конкурентоспособността на земеделеца.

Всички тези компоненти заедно правят един много добър и продуктивен трактор. Друго нещо, което променихме в тракторите Tier 4b е външният вид. Дизайнът е напълно нов. Не само капака или покрива, сега монтираме и изцяло LED осветление за този модел. LED светлините са много добри и предлагат отлична осветеност, както на полето, така и на пътя, което не беше достъпно преди. Ние се учим от миналото, от пропуските. Те се елиминират и се заменят с нови компоненти в трактора.

Друга новост е опцията 360р LED осветяване. 360р светлини дават невероятна осветеност на полето. Представете си един голям футболен стадион, напълно осветен- тази опция прилича на движещ се стадион от наистина ярка светлина.

В задния край на машината има навес с капацитет на повдигане над 10 тона

Смятам, че за всяка дейност това трябва да е достатъчно. Има и хидравлични двойки, така че тракторът да се използва с хидравлични имплименти. Отзад има максимум от пет хидравлични двойки. В средата на трактора могат да бъдат поръчани още три. Друго интересно в него е тегличът. Не знам каква точно е системата в България, от какво имат нужда фермерите там, но в Германия тегличът е по-широк, така че да остава повече място при връзката между трактора и ремаркето.

Нашите конструктори и инженери са обърнали значително внимание и върху сигурността на този полезен и многофункционален трактор, така че той да бъде предпазен от зли намерения. Ако тракторът бъде откраднат, човек никога не знае, тази система влиза в действие. Това е нещо, като тагинг система, която позволява отделните части от трактора да бъдат засечени. Става въпрос за най-важните части- мостовете, трансмисията, двигателят и т.н.

ДОПЪЛНЕНИЕ

- Разбира се, има и някои разлики, добави към своето изложение г-н Доминик Краус, между моделите от стандартната серия Т7 и двата модела, предвидени за усилено натоварване Т7 HD. NEW HOLLAND получи награда за Т7.315- Машина на годината за 2016.

Това ни прави изключително горди. Целият екип на бранда, предполагам и българският вносител ИНТЕРАГРИ също, сме много горди с тази награда. Инженерно погледнато Heavy Duty моделите са изцяло нови трактори. Може да се каже, че в миналото имахме пукнатина за запълване между двете серии Т7 и Т8. Тези трактори запълват въпросната празнина.

Тяхната функция е да предложат решение за всички земеделски производители, които търсят мощността и уменията на голям трактор, съчетани с пъргавината и маневреността на трактор с размерите на конвенционален Т7.

Максималната мощност на двата модела е съответно 288 и 313 к.с. Предните и задните мостове са взаимствани от серията Т8. Резервоарът е 630 литра. Задният навес е значително подобрен, като максималният му капацитет е повишен до впечатляващите 11 тона.

Новите Т7 са подходящи за фермери, търсещи наистина мощен и надежден трактор, който да работи без компромиси.